Terug

Niet toekennen vergoeding geïnjecteerde electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Engie

30/07/2023

Bij mijn zoon, die beschikt over zonnepanelen, werden op 21 april voor gas en elektriciteit digitale meters geplaatst. Daaropvolgend werd gevraagd om voortaan maandfacturen i.p.v. voorschotfacturen te ontvangen.Daaropvolgend werd op 9 juli 2023 afrekening 709 691 483 605 ontvangen voor de periode 21.04.2023 – 30.06.2023 zijnde vanaf het ogenblik van de plaatsing de digitale meter tot op de dag dat er zou worden gestopt met voorschotfacturen.Volgens deze afrekening werd er 821kWh Piek en 332 kWh Dal geïnjecteerd. Tot mijn verbijstering werd voor dit totaal aan 1153 kWh echter geen terugleveringsvergoeding betaald.Er werd door mij nochtans van uit gegaan dat deze vergoeding automatisch zou worden toegekend daar bij het afsluiten van het Direct contract (schrijven Engie d.d. 13.07.2022)naast de prijsfiche met daarop de tarieven afname en injectie eveneens de contractuele voorwaarden Electrabel NV (hierna Engie NV) voor injectie (versie 20210320) waren bijgevoegd. Bij een van mijn vrienden werd onlangs ook een digitale meter geplaatst. Hij ontving echter van Engie wel een schrijven (op 13 juni) waarbij hem werd medegedeeld dat de distributienetbeheerder hen had medegedeeld dat hij zonnepanelen en een digitale meter heeft en dat Engie dan ook vanaf dan een contract voorziet voor injectie met een aantrekkelijke prijs, waarvoor Engie enkel nog een bevestiging nodig heeft.Ik merk op dat op geen enkel ogenblik mijn zoon enige communicatie daarover heeft ontvangen van Engie. Uiteraard wil hij dan ook voortaan vergoed worden voor de geïnjecteerde elektriciteit en dit vanaf 21april 2023. De enige communicatie van Engie waren mails op 25.04 en 09.05 waarin ze kennis hadden dat een digitale meter werd geplaatst en ze voorstelden om eventueel de smart app te activeren en op 22.05 en 12.07 mails over klantenvoordelen. Op 29 juni ll werd dan nog een mail ontvangen met de samenvatting van het contract dat binnenkort zou dienen verlengd te worden.Hierover bestaan reeds de dossiers nr 0032100356 en 0092089798 opgemaakt door mijn zoon en dossiers 0092090321, 0092104088 en 0092104058 opgemaakt door mijzelf. Sommige van deze dossiers werden volgens Engie doorgezonden naar de 2de lijn.

Berichten (10)

Engie

Naar: J. V.

01/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

J. V.

Naar: Engie

01/08/2023

Bedankt voor het voorlopig bericht dat eigenlijk meer een ontvangstmelding is. Hopelijk wordt dit vervolgd op een positieve wijze met een positief resultaat.

J. V.

Naar: Engie

04/08/2023

Hallo Engie, is het mogelijk om toch ZO SPOEDIG MOGELIJK tot een oplossing te komen. Zie voorgaande berichten ook op mijn profiel en dat van mijn zoon. Vandaag werd maandfactuur elektriciteit voor de maand juli ontvangen (factuur nr 708 090 883 857 van 03.08.2023). Er werd opnieuw 404 kWh geïnjecteerd zonder terugleveringsvergoeding... Ik merk nogmaals op dat in tegenstelling tot bij andere klanten door Engie nooit aan hem een voorstel werd tot teruglevering werd gedaan dat hij dan moest goedkeuren. Deze vergoeding wordt en werd dan gevraagd voor nu en in het verleden met terugwerkend kracht vanaf 21 april 2023, zijnde op het ogenblik dat de digitale meter werd geplaatst. GRAAG TOCH ENIGE REACTIE AUB EN POSITIEF GEVOLG. De aanvraag voor wijziging gascontract van Easy naar Direct werd daarentegen wel vlot behandeld MAAR VOOR ANDERE ZAKEN IS DIT BLIJKBAAR EEN RAMP BIJ ENGIE.....

Engie

Naar: J. V.

22/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: J. V.

22/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vendredi 4 aoa»t 2023 20:06À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Niet toekennen vergoeding gea¯njecteerde electriciteit - (CPTBE01843644-62)Klacht - Niet toekennen vergoeding gea¯njecteerde electriciteit - (CPTBE01843644-62) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

J. V.

Naar: Engie

22/08/2023

Goede middag, bedankt voor het (de) uiteindelijk(e) oplossing in deze zaak. De moeilijkheden waren eigenlijk te wijten is aan een Kafkasituatie. Ik verklaar mij nader : het is onbegrijpelijk dat wanneer de energieleverancier de meterstanden injectie dal en piek krijgt doorgespeeld van Fluvius, dat er dan nog een bericht moet worden doorgezonden door Fluvius naar de energieleverancier dat er zonnepanelen en een digitale meter aanwezig is. Ik wacht nu nog eventjes de uiteindelijke oplossing af zijnde het vergoeden van de injectie dal en piek.

J. V.

Naar: Engie

22/08/2023

Goede middag, bedankt voor het (de) uiteindelijk(e) oplossing in deze zaak. De moeilijkheden waren eigenlijk te wijten is aan een Kafkasituatie. Ik verklaar mij nader : het is onbegrijpelijk dat wanneer de energieleverancier de meterstanden injectie dal en piek krijgt doorgespeeld van Fluvius, dat er dan nog een bericht moet worden doorgezonden door Fluvius naar de energieleverancier dat er zonnepanelen en een digitale meter aanwezig is. Ik wacht nu nog eventjes de uiteindelijke oplossing af zijnde het vergoeden van de injectie dal en piek.

Engie

Naar: J. V.

14/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 22 aoa»t 2023 17:34À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Niet toekennen vergoeding gea¯njecteerde electriciteit - (CPTBE01843644-62)Klacht - Niet toekennen vergoeding gea¯njecteerde electriciteit - (CPTBE01843644-62) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

J. V.

Naar: Engie

24/09/2023

Hallo, spijtig genoeg zijn we er blijkbaar nog niet. Nadat in de loop van augustus diverse facturen werden opgemaakt die dan weer werden geannuleerd werden er in de loop van september nieuwe facturen opgemaakt die lopen tot 31 augustus 2023 voor wat aardgas betreft. De maandelijkse afrekening voor augustus elektriciteit werd echter nog niet gemaakt. Er worden dus sinds enkele maanden op onze aanvraag maandafrekeningen opgemaakt zowel voor gas als elektriciteit. Groot is dan ook onze verbazing dat we op mijn Engie vaststellen dat er vanaf oktober opnieuw sprake is van voorschotfacturen en een volgende jaarafrekening in de loop van juni 2024 !!!! Onbegrijpelijk !!!! Met deze wordt nogmaals aangedrongen om maandafrekeningen te ontvangen voor beide energiebronnen en GEEN VOORSCHOTFACTUREN NOCH JAARAFREKENINGEN !!!! Hopelijk wordt vroeg of laat toch het een en ander op een definitieve wijze opgelost !!!

J. V.

Naar: Engie

25/09/2023

Hallo, kafka gaat gewoon verder. Het dossier nr 0092339240 werd onbeantwoord afgesloten. Er wordt op het profiel van mijn zoon vermeld dat de volgende jaarafrekening morgen zou gebeuren en dat op 1 oktober as het volgende voorschot 225,60 € zou bedragen. We hebben reeds maanden geleden gevraagd om maandelijkse afrekeningen te ontvangen hetgeen dat door Engie dan ook gebeurt. Ik verwijs ook naar de mail van de facturatiedienst van Engie van 14.09 ll waarin het opmaken van maandelijkse afrekeningen wordt bevestigd. Na maandenlang problemen hebben gehad i.v.m. overschakeling van analoge meter naar digitale meter waarbij zonnepanelen in gebruik werden genomen, waarbij het lang duurde om eerst die maandfacturatie te bekomen, vervolgens ook heel wat voeten in aarde had om de terugleveringsvergoeding te bekomen, nu blijkbaar opgevolgd door een ander nieuw probleem i.v.m. de facturatie..... Zeer onbegrijpelijk allemaal....Hopelijk wordt alles toch liever vroeg dan laat opgelost desnoods door een mirakel ! ! ! ! !


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform