Terug

Niet toegelaten op vlucht bij boarding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. F.

Naar: TAP AIR PORTUGAL

11/02/2023

Beste,Ik boekte een vlucht Brussel-Maputo met tussenlanding in Lisabon via TAP-air.Booking ref = QDGHYXDatum vertrek Brussel-Lisabon : 27/1 om 11u50Datum vertrek Lisabon-Maputo : 27/1 om 19u35 - vlucht nr TP281Bij het inchecken in Brussel wordt mijn paspoort gecontroleerd + bevestigd dat ik een Visum on arrival zal nemen bij aankomst in Maputo. Ik voldoe aan die voorwaarden en heb een geldig paspoort.Bij het boarden in Lisabon voor de vlucht naar Maputo wordt me de toegang ontzegd, verklaring : de visa regels zouden gewijzigd zijn. Ik wordt terug op de vlucht naar Brussel gezet.Mijn bagage zat niet op die vlucht, deze is de dag nadien wel gerecupereerd dankzij Aviapartners.Op 28/1 heb ik de situatie en het niet toelaten op vlucht TP281 toegelicht aan de balie van Aviapartners, die TAP handelen in Zaventem. De medewerkers van Aviapartners hebben alle visa regels nagekeken en goed opgevolgd, ik heb recht op een visum on arrival in Maputo. Volgens Aviapartners heeft TAP in Lisabon bij het boarden een fout gemaakt en adviseren me dat ik recht heb op terugbetaling van mijn ticket. Dezelfde dag heb ik nog een vlucht kunnen boeken naar Maputo via een andere luchtvaartmaatschappij en zonder problemen een visum on arrival gekregen bij aannkomst. Gezien TAP een fout heeft gemaakt door me niet toe te laten op de vlucht vraag ik dus terugbetaling van het ticket en compensatie voor geleden schade, zijnde :- ticket : 495,82€- annulatie hotel reservatie Maputo : 135€- missen van een professionele meeting op 27/1 : 250€.Kan deze claim bij TAP ingediend worden aub.Met dank voor follow-up,Marc Frederix

Berichten (1)

TAP AIR PORTUGAL

Naar: M. F.

13/02/2023

Dear Mr. MARC FREDERIX ,'‹'‹'‹'‹'‹'‹'‹Concerning your email, we regret to inform you, that it is not related with the Program TAP MilesGo. In this case, we kindly ask you to submit your request in the form available on flytap through the link s:www.flytap.comt-pt/suporte/fale-connosco.If you prefer, you may contact the TAP Assistance Center through the contacts published in s:www.flytap.comt-pt/suporte/contactos.Grateful for your preference.Yours truly,CRISTINA SIMa•ESPrograma TAP MilesGoPT (211 234 408BR (0800888 2066*miles@tapmilesandgo.comflytap.com milesandgo.flytap.com-----Mensagem original-----


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform