Terug

NIET TIJDIG INDIENEN VAN AANVRAAG INSCHRIJVING VOERTUIG

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. M.

Naar: ETHIAS

12/01/2023

Beste,Begin december 2022 kocht ik een tweedehands auto aan. (Met alle nodige én geldige documenten) De roze formulier was met stempeldatum 27/10/2022, gezien deze 2 maanden geldig is was dit nog steeds binnen termijn dus prima in orde.Op datum van 12/12/2022, stuur ik deze documenten door naar mijn contactpersoon bij ETHIAS, ik bel om te vragen of hij deze goed ontvangen heeft en vraagt om de nodige aanpassingen te doen voor mijn autoverzekering.De aanpassingen voor de verzekering werden gedaan op 13/12/2022 maar ontving ik nog steeds mijn inschrijvingsbewijzen niet van de auto... Gezien het de kerstperiode was, veronderstelde ik dat het een drukke periode voor de DIV moest zijn en bleef ik geduldig wachten tot de eindejaarsfeesten voorbij waren.Begin deze week (week van 09/01/2022), begon ik het wel verdacht te vinden dat er nog steeds niets in de bus kwam en besloot contact op te nemen met mijn contactpersoon.Tot mijn grote verbazing, liet hij me weten dat de documenten niet binnen termijn werden verstuurd (dus na 27/12/2022) naar de DIV met als gevolg dat deze ongeldig zijn en een nieuw aanvraag gedaan moet worden bij de keuring.Nieuw aanvraag = afspraak maken bij de keuringsdienst voor een keuring voor verkoop, met de nodige kosten en tijd hieraan verbonden (= verlof zou moeten nemen om daar naartoe te gaan)Uit verdere gesprekken, bleek dat de fout bij de contactpersoon lag, daar deze mijn aanvraag die hij op datum van 12/12/2022 ontvangen had, PAS doorstuurde op 01/01/2023!!! (meer dan 14dagen later!)Met als gevolg dat ik nu over een wagen beschik waarvan de nummerplaat niet ingeschreven is (gevolg kan leiden tot boete) en waarvoor IK terug mee naar de keuring moet hoewel deze nog tot 31/10/2023 in orde was.Met gevolg dat ik nu zonder wagen ben dat ik 1uur 's morgens en 1uur 's avond de bus moet nemen hoewel dit met de wagen op 20min rijden is. (= 2uur onderweg)Dat de bus die ik 's morgens zou moeten nemen om 6u53 aan de halte toekomt en de opvang pas opent op 7u! Met als gevolg dat ik 1uur later op mijn werk zal moeten toekomen!Dat ik dan nog mijn 3 kinderen in de opvang moet gaan halen 's avond laat.Dat mijn partner die in Rotselaar werkt even lang onderweg zal zijn (wetende dat hij pas om 18u gedaan heeft met werken), gezien hij ook op zaterdag werkt de verbindingen gedurende de weekends slecht zijn nog later thuis zal zijn!En dit alles doordat men niet meteen werk gemaakt heeft van wat er verwacht wordt van een verzekeraar. Jullie verzekeren ons dat het nodige gedaan zal zijn binnen termijn en dit is helemaal niet gebeurd.U stelde als oplossing voor om de kosten van de keuring zelf te betalen en te kijken voor een afspraak bij de keuring, sorry maar daar ben ik niets mee! Ondertussen zitten we ZONDER wagen om naar ons werk te gaan en ons verhuis te organiseren.Wij zijn nu genoodzaakt om een wagen te huren met de daarbij behorende kosten.Graag hoor ik zo snel mogelijk van jullie een zo efficiënt mogelijke oplossing die me echt uit de nood zal helpen en niet zomaar een onpersoonlijke commerciële geste dat hier totaal niet toepasselijk is.Beleefde groeten

Berichten (1)

ETHIAS

Naar: I. M.

13/01/2023

Ter bescherming van de privacy van onze klanten en onze eigen medewerkers, zullen wij geen klachten via dit medium behandelen.Wij nodigen u vriendelijk uit om uw klacht rechtstreeks aan de Dienst Klachtenbeheer van de verzekeringsmaatschappij over te maken.Email: klachtenbeheer@ethias.bePlease consider your environmental responsibility before printing this e-mail-------------------------------------------------------------------Ce message et ses annexes sont destinés à l'usage exclusif de ses destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce message par erreur, merci de le détruire et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou publication est interdite. Nous mettons tout en oeuvre pour éviter virus et altérations de nos messages. Nous ne pouvons cependant etre tenus responsables de la transmission accidentelle de virus ou d'altérations du présent message par faits de tiers.Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde personen of entiteiten. Indien u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve dan onmiddellijk de verzender te verwittigen en deze e-mail te deleten. Ieder gebruik van dit bericht dat niet conform is met de bestemming ervan alsook de verspreiding of openbaarmaking is verboden. Wij stellen alles in het werk om virussen en wijzigingen van onze berichten te vermijden. Wij kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele overdracht van virussen of voor de wijziging van dit bericht door derden.Diese elektronische Nachricht und alle ihre Anlagen sind vertraulich und nur fa¼r den Adressaten bestimmt. Sollten Sie diese Nachricht irrta¼mlicherweise erhalten haben, bitten wir Sie, den Absender sofort zu benachrichtigen und die E-Mail zu la¶schen. Jegliche Verwendung die nicht im Einklang mit dem Zweck der Nachricht steht und jegliche Verbreitung oder Vera¶ffentlichung sind verboten. Wir unternehmen alle Anstrengungen, um Viren und a„nderungen an unseren Nachrichten zu vermeiden. Wir ka¶nnen daher auch nicht fa¼r die eventuelle aœbertragung von Viren oder a„nderung dieser Nachricht durch Dritte haftbar gemacht werden.This message and its attachments are confidential and are solely intended for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this message in error, you should delete it and kindly notify the sender by reply e-mail. Any non-conform use, dissemination or disclosure of this message is prohibited. We take all reasonable precautions to ensure that no viruses are present and that no unauthorised alterations are made to our e-mails. However, we are not liable for any accidental transmission of viruses nor for the alteration of this message by a third party.-------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform