Beste,Mijn vriendinnen waren reeds klant bij Eyes and More en zeer tevreden.Daar ik toe was aan nieuwe brilglazen voor mijn multifocale bril en zonnebril wegens slijtage van de coating heb ik op 01/08/2018 3 brillen besteld bij Eyes and More Mechelen. Ik had geen voorschrift van de oogarts.Er werden vooraf uitvoerige oogmetingen verricht. Na ontvangst van de brillen was snel duidelijk dat er een probleem was met het lezen, maar vooral met de aanpassing van lezen naar ver-zicht.We hebben dan aangedrongen nogmaals een meting uit te voeren. Na wat overleg werd besloten om de glazen te vervangen. Het probleem was echter hiermee niet opgelost. Ik ben een heel fervente lezer en lees ook reeds 20 jaar boeken in voor de blindenbibliotheek.Normaal lees ik in sessies van één uur. Dat was niet meer mogelijk. En na het lezen was mijn ver-zicht zo slecht dat ik 20-30 min. niet met de auto kon rijden. Ik breng de blinde studiomeester steeds achteraf naar huis, wat door het slecht zicht echter problematisch werd. Ik vreesde zelfs dat ik i.p.v. inlezer zelf luisterboeken zou moeten lenen!Ook bij een consultatie bij de oogarts kon geen probleem met mijn ogen vastgesteld worden.Daar het probleem niet opgelost geraakte, en mijn echtgenoot ook toe was aan nieuwe brillen, heb ik het probleem nog eens voorgelegd in de winkel. Ik heb dan zelf voorgesteld om een extra leesbril te bestellen om comfortabeler te kunnen lezen en hopelijk dit probleem hiermee te kunnen oplossen. Dit was echter niet het geval.1e paar glazen:Bij de afhaling van de bril heb ik onmiddellijk kunnen vaststellen dat ik een wazig zicht had. Ik heb hem in de winkel achtergelaten.2e paar glazen:Nog steeds wazig. Bovenzijde van de letters waren zwart, onderzijde rood.3e paar glazen:Kleiner montuur moeten kiezen en andere glazen. Enkel scherp zicht als men door het centrum van het glas kijkt. Bij gewoon lezen wazig.4e paar glazen:Na contact met het hoofdkantoor stelde men voor om nieuwe glazen te bestellen bij een andere leverancier, ik gaf het nog een kans....en nam op aandringen van de verkoopster de bril mee om uit te proberen en wat geduld te oefenen.Na 20 min lezen begon ik dubbel te zien en begonnen de letters te dansen.Deze leesbril hebben we dan onder garantie teruggebracht en ons geld zonder probleem teruggekregen.De andere 3 brillen wou men niet terugbetalen daar de 3 maand garantie op de glazen verlopen waren.Na de ervaring met de leesbril was het me echter duidelijk dat er wel degelijk iets schort aan de correctie van de glazen.Ondertussen ben ik naar onze gebruikelijke optieker geweest en een nieuwe multifocale bril en zonnebril besteld. Probleem is hiermee opgelost.Volgens de optieker was de correctie van de glazen niet goed. Het is een samenspel van verschillende parameters.Volgens hem was de sterkte niet goed, de cylinder en de oriëntatie niet correct.Ook de additie te zwak.En ten slotte was ook de pupilafstand niet correct.Dat het hele proces zo lang heeft geduurd is ondertussen duidelijk. Wij hebben echt wel moeite gedaan en geduld gehad.Het is duidelijk dat Eyes and More niet de beloofde kwaliteit van glazen heeft geleverd.We vragen dan ook dat Eyes and More de betaalde som van 444,00€ voor de 3 brillen terugbetaalt.