Terug

Niet terugbetalen van herstelling binnen 5 jaar garantieplan

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: Elektro Lommelen

14/04/2023

Beste, ik bestelde 5 toestellen in 2019 en kwam bijgevolg in aanmerking van de gratis 5 jaar garantie die u zeer groot afficheert op uw webpagina en ook bij bestelorder. Dit stond bij product ook duidelijk vermeld: CF634AGS1-Siemens5 jaar waarborg inbegrepen Ik heb een herstelling dienen uit te voeren aan de microgolf. Hier had ik een ticket voor aangemaakt om de procedure van leverancier/terugbetaling te kennen (ticket (14807729). Het antwoord was hierDe factuur wordt rechtstreeks aan u gemaakt en dient u zelf te betalen. Deze dient u dan te mailen naar ons via dit ticket, te samenmet je rekeningnummer. Bij een technische panne wordt dit dan op je rekening teruggestort verminderd met de eventuelefranchise/vrijstelling.En waar u verwijst naar de algemene voorwaarden artikel 2.2 die ik iets verder bespreek.De herstellingsfactuur heb ik dan ook aangeboden op 06/04.Echter weigert u terugbetaling te doen (mits franchise in min) gezien ik toestel niet heb geregistreerd binnen de 3 maand na aankoop en dit in uw algemene voorwaarden van 14 bladzijden onder artikel 2.2 2.2 De Serviceplanovereenkomst gaat in alle gevallen in op datum van aankoop-levering van het apparaat zoals die vermeldstaat op de aankoopfactuur en eindigt na vijf kalenderjaren vanaf die ingangsdatum op voorwaarde dat de klant het serie nr heeftgeregistreerd in zijn klantenportaal bij de rubriek 'garantielijst' op onze website binnen de 3 maand na levering. De klant is zelfverantwoordelijk voor het tijdig registreren van het serie nr in zijn klantenportaal. Indien het serie nr niet werd geregistreerd dan is ergeen serviceplanovereenkomst. In dat geval zal het klantenportaal vermelden : De termijn voor het ingeven van het serie nr isverstreken.U heeft mijn verbazing en verontwaardiging hiervan verder in het ticket gezien. Laatste post deel ik hier: Jammer dat het zo dient te gebeuren. Dit is toch ook niet fijn voor jullie.En ik ben er heel zeker van dat ik hier niet de enige klant ben.Dat ik 3 maand tijd heb is inderdaad tijd voldoende, dat is ook mijn punt niet. Mijn punt is dat dit nergens duidelijk gecommuniceerd is (belofte 5 jaar garantie in arial 36 bij wijze van spreken op eerste pagina als ik de voorwaarde van 4 toestellen koop voldoe versus registratie toestellen anders geen 5 jaar garantie in arial 6 in algemene voorwaarden ergens verloren in een tekst van 14 bladzijden). Ik ga er vanuit als ik de 4 toestellen koop, dat ik hier recht op heb. En indien ik hier nog bijkomende handelingen voor dien te doen, dan zal ik dit zeker doen als me dit duidelijk is aangebracht. Maar niet op deze manier, dit is echt onfatsoenlijk.Ik neem verdere stappen naar test aankoop toe gezien u niet wenst in te gaan op mijn vraag om hier op terug te komen.MvgZoals meegegeven, heb ik ook duidelijk laten weten dat ik dit wanpraktijken vind en bijgevolg ook ga aankaarten via test aankoop. Bij deze.

Berichten (1)

Elektro Lommelen

Naar: B. V.

14/04/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform