Op 3juli bracht mijn dochter om 14.30 een pakje naar de post in Kontich. Verzending pa Frankrijk. Om 16.30u blijkt de geadresseerde die via pay pal ging betalen een hacker te zijn en wordt onmiddellijk op de post het stopzetten van de zending gevraagd. De postbeambte telefoneert met hulpdienst en vraagt stopzetting. Direct nadien werd er een proces verbaal neergelegd bij Hekla, politie Kontich. Dit nr wordt doorgegeven aan bpost, met nogmaals alle gegevens omtrent het pakket, waarde, gewicht, nr leveringsbon ed. En de vraag tot dringend tegenhouden. Wij zullen ons best doen, maar kunnen niets beloven. Wij houden u op de hoogte.De volgende ochtend merken wij via 'volgmijnpakje.be' dat het pakket om 21u nog in post X in Antwerpen was en pas 's nachts verzonden is nr de internationale Post. Er is dus niets gebeurd om dit pakje tegen te houden, n.b. een pakje van 350euro dat zo dicht bij huis te traceren was!Opnieuw tel contact met bpost, wij doen ons best. Wij kunnen het pakje volgen en zien het steeds verder verdwijnen. Aangezien ik het gevoel heb dat bpost niets onderneemt, neem ik contact op met de ombudsdienst. Ook zij starten een dossier. Maar zo lang bpost bezig is met dit pakje, gebeurt er alweer niets. Ik blijf beide instanties telefoneren, ga naar het postkantoor, niemand geeft mij een correcte uitleg. Er wordt zelfs een nieuw dossier geopend met vermelding dringend. (terwijl het vorige dossier naar eigen zeggen al dringend was). Niemand kan mij, als ik het nummer geef van het sorteercentrum waar mijn pakje zich bevindt, zeggen waar dit sorteercentrum is. Ik was bereid er zelf naar toe te rijden! Eind juli start ombudsdienst met actie, bpost stopt. Nu blijkt, in mail van gisteren dat het pakje op de terugweg in Frankrijk verloren gegaan is en dat de schadevergoeding v bpost 89euro is. Ik ben zeer teleurgesteld en boos. De terugvordering van het pakket is gevraagd nadat het pas 1uur vertrokken was vanuit het postkantoor, met proces verbaal van de politie erbij! En toch liet de post dit pakket de hele nacht en de dagen erop verder reizen! En dit in tijden van track and trace, waar wij zelf het pakket persoonlijk konden zien verhuizen. Als ik alle mails, telefoons, persoonlijke contacten in de post optel, dan versta ik niet waarom niemand in actie is getreden. En dan volgt nu een schadevergoeding die afhangt van het gewicht van het verloren pakket! Nog iets zonder logica. Als ik morgen vijf bakstenen verzend en deze gaan verloren, krijg ik meer vergoeding dan wanneer ik een gouden ketting verzend. Nog even dit, wij hebben aan de postbeambte bij het verzenden gevraagd of er een aangetekende manier van verzenden was. Hij antwoordde van niet omdat het pak te zwaar was. Maar achteraf blijkt er wel een beschermde manier van verzending te bestaan. Iets meer info en beter antwoord had dus veel kunnen voorkomen. Wij waren bereid om hiervoor op dat moment te betalen, maar werden niet geïnformeerd. En nu zijn wij de klarinet die in dit pakket zat kwijt door gebrek aan opvolging door de post en moeten wij tevreden zijn met de 89euro die het pakket in gewicht waard is. Terwijl een correcte snelle opvolging had kunnen voorkomen dat het pakket Antwerpen verliet.