Terug

Niet realistische tariefverhoging zonder medeweten klanten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Luminus

12/10/2023

Beste,Al jaren zijn wij trouwe klant van Luminus.Zelfs bij (normale) verhogingen van de tarieven bleven wij kiezen voor Luminus, dit voor de service die wij van jullie mogen ontvangen en het vertrouwen dat we in het bedrijf hebben.Helaas lijkt dit blind vertrouwen nu een mopje te zijn.Als trouwe klant, werd ons contract afgelopen jaar zomaar verlengd, met een tariefverhoging van meer dan 300%. Een heel jaar lang hebben we geen enkele waarschuwing gekregen voor het hoog tarief waaraan we zaten. Integendeel, er kwam zelfs een mail met de melding dat onze prijzen verlaagd waren en zeer goed zaten. Is dit de mindset van het bedrijf? Een jaar lang heel veel geld bij je klanten uit de handen slaan om dan nu al die klanten te zien weglopen naar andere leveranciers waar ze met eerlijkere prijzen werken? Wij hebben zo ons best gedaan om minder te verbruiken, wat ons ook goed gelukt is En toch hebben we nu een afrekening die drie keer zo hoog ligt.Dit is toch niet realistisch meer?Jullie kunnen er mee leven om mensen in schulden te zetten op deze manier? We willen graag horen of hier nog oplossingen voor zijn? Of er een rechtzetting van tarief kan gebeuren? Zodat wij alsnog een eerlijke afrekening krijgen.Alvast bedankt om uw tijd te nemen hiervoor .

Berichten (1)

E. V.

Naar: Luminus

08/11/2023

Beste meneer, mevrouw,We hebben uw mail op onze klacht goed ontvangen. Heel jammer om te moeten vaststellen op welke manier u met uw trouwe, vaste klanten omgaat.U durft in het onderwerp van uw mails te noteren: 'Steeds zeker van het beste tarief' OF 'Luminus informeert je'.Wat volledig in tegenstrijd is met hetgeen u voor uw klanten doet.U voorziet uw klanten niet van het beste tarief, integendeel. U verlengt een contract aan prijzen die de pan uitvliegen en "informeert" de klant hier heel vaag over. U als bedrijf bent zeker op de hoogte van het feit dat de modale mens zelden aan uw contracten uit kan of de kleine cijfers voldoende begrijpt. Als u als bedrijf beweert uw klanten duidelijk en direct te informeren, had u de klanten een degelijk advies mogen geven over een andere formule of mogen wijzen op het feit dat er toch wel een flinke tariefwijziging in het contract vermeld werd in plaats van aan vage communicatie te doen. Er zijn al verschillende klachten ingediend, zowel rechtstreeks als via testaankoop, er zijn artikels verschenen over zoveel verschillende mensen die zich bedot voelen door u.Dan kan u toch niet langer blijven beweren uw best gedaan te hebben transparant en oprecht met uw klanten te communiceren?Service en integerheid is blijkbaar ver te zoeken en dat voor zo een vooruitstrevend en belangrijk bedrijf.Ik blijf er dan ook bij dat u uw klanten allesbehalve correct behandelt en hoop alsnog op een rechtzetting hieromtrent. In het geval het hierbij blijft, zal ik zelf alsnog proberen stappen te ondernemen die gevolgen kunnen hebben voor de "naam" van uw bedrijf.Vriendelijke groeten,een zeer misnoegde en teleurgestelde klant.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform