Terug

Niet op de hoogte gebracht van vluchtwijzinging

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. C.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

29/11/2023

Beste, Op maandag 27 november 2023 zouden 3 collega's en ikzelf een vlucht terug nemen van Rabat, Marokko naar Brussel om 17u40 met TUIfly. We kwamen ruim - 2 uur - op voorhand aan op de luchthaven van Rabat om onze vlucht te nemen. Eenmaal aangekomen stond deze vlucht nergens vermeld op de signalisatieschermen van de luchthaven. Na ons te informeren bij het informatiedesk werd ons verteld dat de vlucht enkele uren ervoor al vertrokken was. Niemand van ons is op de hoogte gebracht van deze vluchtwijziging, noch via mail, noch per telefoon. Er was niemand van TUI aanwezig op de luchthaven om ons verder te helpen of verdere informatie te verstrekken. Ook de klantendienst van TUI was niet te bereiken. Er was geen enkele vlucht meer naar België vanuit Rabat die dag en aangezien er dinsdag terug aan het werk gegaan moest worden, hebben we besloten een taxi te nemen naar Casablanca waar er nog wel een vlucht van TUI naar België vertrok diezelfde dag. Ook daar kon TUI geen verdere informatie verstrekken, noch ons verder helpen hoewel er wel medewerkers aanwezig waren. Het enige dat mogelijk was, was nieuwe tickets kopen voor de vlucht die nog moest vertrekken naar België die avond. Er zat niets anders op en hebben we dit gedaan. Deze vlucht vertrok sowieso veel later (20u) dan onze orginele vlucht en had ook nog eens een uur vertraging waardoor we de laatste trein van Brussel naar Antwerpen misten en iemand ons is moeten komen ophalen aan de luchthaven in Zaventem. Deze parkeerkosten lagen zeer hoog en kwamen dus nog bij op de rekening. We hebben dus niet alleen een vlucht bij TUI geboekt en betaald - waar we niet op hebben gezeten aangezien we niet op de hoogte gebracht zijn van de vluchtwijziging -, maar ook een taxi betaald van Rabat naar Casablanca (80 euro), een nieuw vliegticket gekocht (880 euro) en ook nog eens een parkeerkost betaald in Zaventem (87 euro). Dit komt neer op zo'n 260 euro per persoon die we extra betaalden om terug in België te geraken bovenop het initiële vliegticket dat we al geboekt hadden (134 euro per persoon). We hebben niets meer vernomen van TUI en willen graag vergoed worden voor onze kosten aangezien we geen communicatie hebben ontvangen over een vluchtwijziging. We hebben documentatie om ons verhaal te staven. Vriendelijke groet, Emilia CalabreseJeroen Van Rensbergen Elias BaudouinFrank Raes


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform