Terug

Niet ontvangen van maandelijkse afrekeningen voor contract GAS DIRECT VARIABEL

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

23/08/2023

Beste,1/ in juni 2023 besloot ik om voor mijn gas levering over te stappen naar ENGIE omdat ENGIE één van de weinigen is die een maandelijke afrekening aanbiedt2/ ik heb via de website van ENGIE gekozen voor DIRECT GAS en bij het veld 'opmerkingen' geschreven dat ik een maandelijkse afrekening wou2/ op 30/06 heb ik mijn contract ontvangen DIRECT GAS dat zou aanvangen op 21/07, maar daar stond dat er maandelijks een tussentijds bedrag zou aangerekend worden (voorschotten dus). 3/ ik heb meteen via de chat van ENGIE laten weten dat ik daar niet mee akkoord ging en dat ik duidelijk had aangegeven op hun website dat ik een MAANDELIJKSE AFREKENING wou -- er werd gezegd dat ze dat zouden doorgeven aan de desbetreffende dienst4/ op 23 juli krijg ik een bericht van ENGIE dat de aanvaag van mijn gas levering gestart is op 21 juli en terug wordt er melding gemaakt van maandelijkse voorschotten. Ik heb dan maar telefonisch contact opgenomen om te zeggen dat ik reeds 2x heb laten weten dat ik een MAANDELIJKSE AFREKENING wil en wederom werd er mij gezegd dat ze er nog mee bezig waren5/ op 20/08 krijg ik een voorschot factuur ... dit wil ik helemaal niet, want ik heb al verschillende malen gevraagd dat ik een MAANDELIJKSE AFREKENING wil6/ vandaag 23/08 heb ik dan maar gebeld naar Engie, naar Fluvius en terug naar Engie -- en dit tot 5x toe !!! Hieronder verloop van de telefoongesprekken van vandaag : 1.1/ Ik heb via het keuze menu 'dienst facturatie' gekozen om hen te vragen de maandelijks afrekening te sturen. Op de facturatie dienst van ENGIE zeggen ze dat ze me zullen door verbinden met de dienst 'contracten' want ze hebben geen melding gekregen dat ik een maandelijkse afrekening wil 1.2/ op de dienst 'contracten' zegt men dat ik volgens de voorwaarden van het contract NIET mag bellen en dat er enkel digitaal mag gecommuniceerd worden, maar nu willen ze blijkbaar toch een uitzondering maken -- welnu , dan moet ENGIE ervoor zorgen dat er gevolg gegeven wordt aan zowel de schriftelijke opmerkingen als de berichten in de chatbox 1.3/ De contract dienst zegt dat de netwerkbeheerder FLUVIUS de meterstanden moet doorgeven2.1/ Ik bel dan maar naar Fluvius, maar daar zeggen ze dat ze die al doorgegeven hebben op 24/07 en dat ENGIE nog moet doorgeven dat de klant een maandelijke afrekening wenst en dat ze dat moeten doorgeven via 'meetregime 3' 3.1/ dan terug naar ENGIE gebeld, waar men mij op de contract afdeling zegt dat ze geen meterstanden ontvangen hebben van Fluvius en dat 'meetregime 3' enkel voor electriciteit is 4.1/ terug naar Fluvius gebeld, maar ze zeggen dat ENGIE de aanvraag 'meetregime 3 voor gas' aan hen moet doorgeven 5.1/ terug naar ENGIE gebeld, maar daar zegt men terug dat 'meetregime 3' enkel voor electriciteit is en voor electriciteit delen6.1/ terug naar Fluvius, ze zeggen mij dat ENGIE het bij het verkeerde eind heeft7.1/ terug naar ENGIE gebeld, met weer een andere medewerker die mij zegt dat het 'meetregime 2' is dat ze doorgegeven hebben aan FLUVIUS8.1/ terug naar FLUVIUS gebeld, daar zegt men dat 'meetregime 2' niet bestaat9.1/ terug naar ENGIE gebeld, met opnieuw een andere medewerker die mij zegt dat mijn aanvraag 'geblokkeerd' staat, maar dat het binnen 21 dagen zou moeten opgelost zijn....7/ ik ben vandaag (23/08) terug naar de website van ENGIE gegaan om te checken of ik zelf het maandelijkse voorschot zou kunnen aanpassen naar NUL euro zodat er dan misschien actie zou komen, maar de website van ENGIE laat dat niet toe- ik ben dan naar 'betaalopties' gegaan om te kijken of ik daar ergens 'maandelijkse afrekening' kan vermelden, maar dat is ook niet mogelijk 8/ het contract dat ik afgesloten heb, laat enkel email communicatie toe -- maar ik kan nergens heen met mijn klacht - er is nergens mogelijkheid om rechtstreeks te melden dat ik een MAANDELIJKSE AFREKENING wens zoals ik reeds heb aangegeven op het ogenblik dat ik ingetekend heb voor het contractIk wens niet nog eens 3 weken te wachten !Graag meteen actie en crediet nota van mijn voorschotfactuur en opsturen van mijn afrekening voor de maand juli en binnenkort de maand augustus.Met dank voor een vlotte afhandeling,I.M.

Berichten (3)

Engie

Naar: A. C.

24/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: A. C.

24/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

A. C.

Naar: Engie

19/09/2023

Beste,Ik heb nog steeds NIET het aangepaste contract ontvangen waarop staat dat ik een maandelijkse afrekening wil. Ook heb ik nog steeds geen maandelijkse afrekening ontvangen !! Enkel een voorshotfactuur, maar dat is niet wat ik wil !Wanneer wordt er gevolg gegeven aan mijn aanvraag ?? De dienstverlening is ondermaats !In afwachting,Isabelle


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform