Terug

niet ontvangen facturen dus ingebrekestelling ontvangen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: Eneco

18/01/2024

Beste,wij waren klant bij Eneco (5454260301) van 15.08.2023 tot 28.11.2023 maar hebben nooit facturen of melding van facturen (per mail) ontvangen dus kregen we half december pas een melding dat we voor een bepaald bedrag in schuld stonden. Toen heb ik Eneco gecontacteerd om de facturen aan te vragen. Alle facturen waren naar een oud adres gestuurd dat niet vermeld was bij het contract. Ik wou wel betalen maar niet zonder facturen.Blijkbaar was het dossier reeds doorgegeven aan een incassobureau Flanderijn. Daar kon men ook geen facturen aanleveren. We konden ook niet op een loginpagina om de facturen in te zien. Het heeft weken geduurd (ook 1 week met vakantie geweest) voordat ik eindelijk rond 10.01.2024 iemand bij Eneco gevonden heb die mij de info en juiste code gegeven heeft waarmee ik op de persoonlijke pagina kon om de facturen in te kijken. Ondertussen hadden we reeds een schrijven ontvangen van het incassobureau.Tenslotte heb ik op 16.01.2024 het verbruik van 844,13 euro betaald.Maar het incassobureau wil van ons de aanmaningskosten van 85 euro, de rente en schadevergoeding nog aanrekenen. Namelijk een totaal van 183, 82 euro.Maar dit weigeren we te betalen omdat we niet verantwoordelijk zijn voor het niet betalen van de facturen. Het is logisch dat we niet wilden betalen zonder facturen te ontvangen. De enige factuur die we wel ontvangen hebben is een correctiefactuur op 27.12.2023. Eneco was toen reeds in het bezit van de juiste adres- en mailgegevens.Wat kan ik doen zodat de extra aanmaankosten, rente en schadevergoeding ons kwijtgescholden worden?Bij Eneco heb ik reeds een klacht neergelegd voor de niet ontvangen facturen en onterechte aanmaning/ingebrekestelling.Met dank. D.

Berichten (5)

Eneco

Naar: D. B.

30/01/2024

Beste Dominique,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop in verband met je leveringsadres Den Brem 97 in Wilrijk.Ik bevestig jou dat we je betaling van de hoofdsom goed hebben ontvangen. Ik heb als commerciele geste de administratieve kosten van 85Eur geannuleerd. Daarnaast heb ik het invorderingsbureau flanderijn ook op de hoogte gebracht dat ze jouw dossier kosteloos mogen sluiten.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

D. B.

Naar: Eneco

30/01/2024

Ik dank U voor uw antwoord en uw regeling maar ondertussen heb ik het openstaande bedrag van 183,82 euro reeds aan Flanderijn voldaan omdat ik vó´´or 26.01.2024 moest betalen en uw collega melde me dat zolang het dossier niet afgerond werd door Flanderijn te betalen dat Eneco niets kon doen. Men melde mij dat na betaling dit geregeld zou worden. Dus dan verwacht ik een creditnota en een terugbetaling. Ook het bedrag voor kosten van Flanderijn zouden we teruggestort wensen. Met dank.

Eneco

Naar: D. B.

02/02/2024

Beste Dominique,Bedankt voor je e-mail in verband met de bijkomende kosten van Flanderijn.Ik heb intern een aanvraag ingediend om deze te laten terugbetalen aan jou. We proberen dit zo spoedig mogelijk in orde te maken maar dit kan wel een aantal weken in beslag nemen.Indien je in de toekomst nog vragen op opmerkingen hebt kan je mij steeds bereiken per antwoord op 1 van mijn e-mails.Alvast een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.

D. B.

Naar: Eneco

01/03/2024

Geachte,we zijn nu 1 maand verder en hebben nog steeds geen terugbetaling ontvangen.Bedankt voor uw antwoord.Beleefde groeten,Dominique Boumans

Eneco

Naar: D. B.

06/03/2024

Beste Dominique,Ik zie dat mijn collega van de dienst betalingen hierover een e-mail heeft gestuurd naar flanderijn op 6-2-2024 maar dat we hier op heden nog geen antwoord op hebben. Ik heb op heden opnieuw een aanvraag ingediend bij onze dienst betalingen om dit nogmaals te herbekijken hoe dit zo spoedig mogelijk in orde kan gemaakt worden. Van zodra ik meer nieuws heb breng ik je op de hoogte. Tot dan blijft je dossier bij mij open staan zodat ik dit verder blijven opvolgen voor jou.Met vriendelijke groeten,TomCustomer Relations Exception Complaint HandlingBattelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.beKlimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform