Beste, Gedurende twee maanden heb ik een conflict met Total Energies. De klantendienst houdt me aan het lijntje en zet me voor voldongen feiten terwijl het bedrijf de wetgeving niet lijkt te respecteren.Dit is wat er gebeurde: in het begin van de maand mei verhuisde ik met mijn gezin. We kregen daarna de totale afrekening van gas en elektriciteit. Ik vond die factuur heel erg hoog voor slechts 5 maanden dus ik ben wat gaan terugkijken naar de voorschotten en voorwaarden van het contract. Ik wist onbewust met de energiecrisis dat er geen vaste contracten meer werden afgesloten maar ik dacht dat mijn toenmalig (vast) contract nog een tijd liep. Blijkbaar was ik al enkele maanden overgeschakeld op een variabel contract.Zoals ik het echter begrijp dient een energiebedrijf minstens 2 maanden op voorhand te verwittigen indien de voorwaarden bij stilzwijgende verlenging wijzigen, dit staat zo in het consumentenakkoord. Die communicatie is nooit gebeurd. Daarna heb ik Total Energies gecontacteerd om hierover meer uitleg te vragen. Steeds kreeg ik te horen dat zij dit verder zouden uitzoeken en contact zouden opnemen. Dit is nooit gebeurd. De derde keer dat ik iemand aan de lijn had, verzekerde die mij dat die het zou doorgeven aan zijn oversten, omdat hij daar zelf niet mee aan de slag kon. Dat was een drietal weken geleden denk ik. Nu krijg ik bericht dat ik voor de 4e augustus moet betalen en dat er anders een deurwaarder wordt ingeschakeld. Wanneer ik opnieuw contact opnam met Total Energies zei men mij dat er helemaal niets werd doorgestuurd naar oversten en dat er met dat dossier nog niets werd gedaan. Ik voel dit aan alsof ik aan het lijntje wordt gehouden en nu voor een voldongen feit wordt gesteld (door het inschakelen van een deurwaarder). Ze konden mij ook nooit bewijs sturen dat ze effectief met mij gecommuniceerd hebben over wijzigingen in de voorwaarden van het contract. Met daarbij alle niet nagekomen beloften dat ze het gaan uitzoeken, contact gaan opnemen e.d. maakt dat de situatie heel frustrerend.Concreet had ik hen gezegd dat als er effectief een fout gebeurde aan hun kant in feite alle voorschotten + de eindafrekening niet correct waren. Maar ook dat ik gerust alles zo wou laten wat de voorschotten betrefte als er tenminste iets aan de eindfactuur kon worden gedaan. Ondertussen ben ik op het punt gekomen dat dat voor mij niet volstaat. Alle berekeningen binnen het contract moeten herdaan worden wat mij betreft. In principe dan volgens de voorwaarden van voor de niet-gecommuniceerde contractwijzigingen.Met vriendelijke groeten