Terug

Niet naleven contractuele voorwaarden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: TV VLAANDEREN

27/06/2019

Beste, ik was bij Telenet, doch ik wenste over te stappen naar Tv Vlaanderen.Dit gebeurde,langs internet, en ik stelde een abonnementsovereenkomst op.Deze tekende en betaalde voor het volledige pakket “all in One Basic en internet en bellen samen met dubbel startpakket huur voor hdtv met recorder(2x) en ook nog eens een pakket antenne Tv voor mijn buitenverblijf.Eveneens heb ik een PMigratie van vaste diensten en bundels van diensten getekend en ingevuld.Dit samen met easy switch ID (ook dubbel bij Telenet voor twee aansluitingen ).Tevens ook overdracht van vaste en mobiele telefoonnummers(wat bij ons )het geval is .Deze contractafsluitingen gebeurde op 21/05/2019.Ik diende reeds reeds 227€ en 198 € te betalen .Na een paar dagen ontving ik twee pakketten (schotel en een pakket voor antenne Tv!Ik heb de getekende contracten ,aangetekend opgestuurd naar hun postbus,van TVvlaanderen!Na twee dagen ,24/05 belde ik voor de eerste maal ,met vraag of ze goede ontvangst hadden van aangetekende zending.Tevens stelde ik de vraag ivm overdracht van Telenet naar hen en ook ivm gsm en vaste telefoon en internet .Het antwoordt was kort,we zullen wel zien, en wij doen geen mobiele gsm-en.Dat was voor mij verrassing nummer 1,ik diende dus op zoek naar andere provider(Scarlett was zo geregeld is top)dan hoe zit het met vaste telefoon en internet ,daar kan ik u niet op antwoorden .Dat was kort samengevat.Ik vroeg wat nu,ik kan u niet helpen.Ik heb vervolgens in de loop van de dagen nog met verschillende personen gesproken doch geen resultaat .Vervolgens na ettelijke dagen kwam ik bij een zekere Jeroen.deze zag wel het probleem doch door grote update kon hij mij niet helpen.Nu voor alle duidelijkheid ik heb meerdere dagen achtereen gebeld zelfde resultaat(wij waren reeds 4/06/2019),en er waren reeds het volledig activatie en maandabonnement afgenomen op 3/06/19,een keer 149,49€ en 43,11€) zonder dat er ook maar iets in gebruik of geactiveerd is.Daar de Tv ook interactieve Tv via internet is was het gebruik voor de twee aansluitingen Nul,Nul!Op 5/6/19 nogmaals gebeld met Mhr Jeroen, en dan kwam het uit dat de firma Tv Vlaanderen zelf niet heeft en alles via Proximus moet laten doen,Jeroen zou proberen een installateur te bestellen, afspraak pas op 24/06/19 tussen 10u30 en 14u30.Ik zegde nogmaals dat ik reeds +-650€had betaal en nog niet kon gebruiken bij gebrek aan aansluiting,en niet alleen dat maar dat ik wederommijn oude provider bleef betalen, daar ik anders niet had geen vast telefoon nog internet noch actieve tv en dat ik reeds dan op 24/0619 meer dan een maand niks heb (dit voor een telecombedrijfi is niet normaal ).ik vroeg voor een tussenkomst ,welke hij moest vragen aan aan zijn verantwoordelijke doch deze was schijnbaar doof.Ik vroeg ook waarom er geen overdracht was gebeurd,doch het leuke antwoordt was, dat doe je beter zelf,dus dat was ook niet gebeurd.Toppunt was dat direct na telefoongesprek, ik een in te vullen tevredeheidsenquete kreeg!Dit werd door mij oprecht ingevuld als over de hele lijn Nul en trok op niets!s.anderdags kreeg ik telefoon van denkelijk een verantwoordelijkheden de vraag waarom ik zo gereageerd had op de enquête,mijn uitleg was simpel,hij veinsde verwondering en empathie en zou het nodige doen,wat niet het geval is of was.Dus na bijna 3weken in juni, verlof genomen van mijn werk en thuis gebleven!Wie kwam er niet, juist de technieker, pas s.avonds om 17u19 kreeg ik sms dat alles uitgesteld is tot 1/7/2019(misschien )tussen 08en 12u.Die zelfde dag heb ik contact op genomen met de verantwoordelijke mhr Gillis en hem in kennis gesteld,wederomniet geholpen daar alles reeds toe was en hij(Gilles)zou nodig doen.S.anderdaags kreegik zonder overleghet zelfde berichtje (als de sms)dat ik op 1/7/19 diende thuis te zijn want bij niet aanwezigheid diende ik 30€boete te betalen .Vervolgens heb ik hen viamail en aangetekende brief laten weten dat ik hen in gebreken stel en eenzijdig het contractenopzeg, erbij niet vergoeding van allekosten ikvia gerechtsdeurwaarder en via rechtbank mijn gelijke zal halen .Tevens heb ik hen kennis gegeven van dat ik de ombudsdienst telecom en jullie in kennis mee heb gesteld,(ombudsdienst telecom via fax afschrift brief)Ik wens dat Tv Vlaanderen mij volledig terug betaald en wens alle contracten welke tot op heden,38 dagen na contracten,nog steeds niets functioneerd en daarom wens ik te stoppen met hen,dit is je reinste oplichting !Ik kan mij niet vinden dat een telecombedrijf nierkanker onordelijk stellen binnen de termijn van 40a 42 dagen daar enige activatie van Tv geen nut heeft daar ik voor volledig het pakket heb gekozen met interactieve tv en internet en vaste telefoonlijn !Op 26/06/19 heb ik telefoon gekregen van Tv Vlaanderen dateert hen spijt maar dat op 1/7/19de technieker vermoedelijk langs komt ,en dat op 24/06/19 de technieker vermoedelijk geen tijd of goesting had,misschien was hij bezig met andere klant.Ik wens u opmerkzaam te maken dat ik reeds een mail met ingebrekestelling had verzonden naar hen doch zoals alles hadden zij dit wederom laattijdig gezien, maar als ik nog problemen had ik gerust kan bellen !Sorry als jullie nog meer wensen te weten mag jemig mailen of bellen

Berichten (8)

TV VLAANDEREN

Naar: P. B.

08/07/2019

Beste, TVVLAANDEREN is hier van op de hoogtegesteld. Er is contact opgenomen met de heer Beyens voor een oplossing.Het abonnement hebben wij hierbij volledig laten annuleren. Watdat de abonnementskosten betreft, heb ik nagevraagd of er hier al dan nieteen geste in kan worden toegekend. We hopen dat we je hiermeevoldoende hebben geïnformeerd. Mocht je nog verdere vragen hebben, dankan je steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen of contacteer ons even opnieuw en we horen graag wat wevoor je zouden kunnen doen. Met vriendelijke groeten, SimonTV VLAANDERENklantenservice TV VLAANDEREN Live TV:kijk tv op pc, smartphone entablet. Deze optie is inbegrepen in jouw Satelliet TVabonnement. Meerinfo opwww.tv-vlaanderen.be/live-tv/ Jouw vraagwas:

P. B.

Naar: TV VLAANDEREN

08/07/2019

Geachte,Er is inderdaad reeds twee maal telefonisch contact geweest.eerste maal moest er nagevraagd worden wat mogelijk is/was.Een paar dagen later is contract geweest door mhr Jeroen,deze stelde dat het abonnement op 3/7 /2019 zou worden stop gezet.Er moet nog besloten worden over wat nu dient te gebeuren,tevens zou TVVlaanderen,indien er er tot overeenkomst zou komen ,tickettent aanmaken voor al mijn aangekochte goederen terug te zenden,zonder kosten,tevens ook het internetkastje.ik dien hierbij nogmaals te stellen dat er wederom een betaling is afgenomen door TVVlaanderen,dit voor de periode juli2019,zijnde abonnementskosten.Tevens heb ik tot op heden niets meer vernomen wat nu juist de planning is.Buiten afname kosten,en nu dat ik het lees dat het abonnement is stopgezet,heb ik niets verder vernomen.Afwachtend,Patrick Beyens

TV VLAANDEREN

Naar: P. B.

09/07/2019

DATA NOT AVAILABLE

P. B.

Naar: TV VLAANDEREN

27/07/2019

Geachte TVVlaanderen,Daar er weinig of geen gevolg wordt gegeven aan deze zaak, en daar jullie reeds meer dan twee weken,alle spullen terug hebben gekregen.En daar jullie reeds bijna 3 1/2 week zegde dat je ging betalen,en geen van deze is gebeurd, zie ik bij deze mij genoodzaakt om nu met bijkomende kosten,verhaal te halen.Ik zal mij burgerlijke partij stellen zowel bij de rechtbank van koophandel, als bij de rechtbank van eerste aanleg.Tevens zal ik in de loop van dez week een raadsman ,en tevens een gerechtsdeurwaarder aanstellen, om een voorlopig bewarend beslag te laten leggen.Het is momenteel reeds 2 1/2 maand dat jullie het presteren om mij op te lichten!Dit overschrijdt alle regels van fatsoen.Patrick Beyens

TV VLAANDEREN

Naar: P. B.

14/08/2019

DATA NOT AVAILABLE

P. B.

Naar: TV VLAANDEREN

14/09/2019

Momenteel,is er een onderhandeling lopende via de ombudsdienst Telecom.Er is tot op heden slechts 299,98€ betaald,het resterende bedrag zou betaald worden ,voor einde van september 2019.Evenwel worden nog wel de kosten abonnement voor antenne Tv afgehouden dit nog tot eind november 2019,niet-etenstaande ik niet meer in bezit ben van enerlei apparatuur voor antenne tv,welke samen is overgemaakt,begin juli 2019.Waar eveneens stopzetting voor gevraagd is.Tevens wilde de ombudsman,gezien er een oplossing was de klacht op afgehandeld zetten niet tegenstaande er slecht gedeeltelijk is betaald door Tv Vlaanderen.Daarop heb ik verzocht om de klacht te blijven handhaven,totdat daadwerkelijk alles is geregeld,wat op dit moment nog niet is.Totdaar het spijtige vervolgverhaal.

P. B.

Naar: TV VLAANDEREN

29/09/2019

Even een update geven,door de complexiteit van mijn dossier ,heeft de ombudsdienst,mijn klacht aangehouden,en verlengd met drie maanden,normaal was deze voor hen reeds afgesloten.Op 27/09/2019, heb ik van TVVlaanderen,wederom een gedeeltelijke betaling gekregen,zijnde 209€.er blijft nu nog een openstaand bedrag over,van +- 190€, en tevens worden er nog steeds maandelijks abonnementskosten afgehouden ten belope van9,98€ .Dit voor het eveneens opgezegde,en niet meer in bezit zijnde pakket voor antenne Tv.Schijnbaar dien ik deze te blijven behouden,(ik weet niet waarom,daar ik sinds juni totaal niets meer bezit van hen),dit tot nog zeker eind november 2019.Tot daar een overzicht.

TV VLAANDEREN

Naar: P. B.

04/10/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform