Terug

Niet nakomen overeenkomst, gebrekkige/foutieve plaatsing en niet nakomen van afspraken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: H&S Power Solutions

29/03/2023

Beste,Ik ging in september 2022 een contract aan met H&S Power Solutions voor plaatsing van zonnepanelen, thuisbatterij en omvormer, elektrische boiler en 4 airco's ter waarde van +33000 euro. Naief als ik ben heb ik het volledige bedrag betaald en sindsdien is deze saga Kafkaïaanse proporties aan het aannemen. Meer dan acht keer niet komen opdagen op afspraak (wat me 4 verlofdagen heeft gekost), allicht overschotjes of afgedankte aircotoestellen die ze hier hangen (4 units, 3 verschillende types), een thuisbatterij die een maand niet oplaadt, een boiler die vier maanden niet is aangesloten, telefoons en mails die genegeerd worden. Zekeringen die springen wanneer de airco aangaat en de oplossing was volgens hen dan maar dat ze de gangverlichting afkoppelen. Het heeft drie maand en zes (ZES!) elektriciens gekost om dan finaal op vijf minuten iets in de zekeringkast te wijzigen waardoor de gangverlichting terug kon branden. De hele saga heb ik hen ook overgemaakt in toelichting in een ingebrekestelling.Ik mocht volgens de vertegenwoordiger achterover liggen in mijn zetel een team zou twee dagen m'n huis op stelten komen zetten en daarna kon ik genieten van mijn nieuwe huis. In realiteit ben ik helemaal niet van het gas kunnen afgaan heb ik vier maand moeten wachten tot de boiler was aangesloten (een idiote draad !) en hebben de zonnepanelen geen effect gehad omdat de batterij verkeerd was aangesloten.Ik heb de firma op 22 februari 2023 met een aangetekend schrijven officieel in gebreke gesteld. Het leek even of dat serieus genomen werd maar dat bleek maar een grapje. Afspraken worden alweer niet nagekomen zonder verwittiging. De boiler is dan wel eindelijk aangesloten geraakt, maar de aircofirma geeft ook vandaag weer niet thuis. Ik had vandaag een afspraak en wederom niemand opgedaagd. Ik bel om 16u H&S, men gaat me meteen terugbellen en ik heb niets meer gehoord. Vorige week ging er een elektricien in de voormiddag komen, ik heb om 17u gebeld dat ik niemand gezien heb.Verder is de factuur totaal onduidelijk opgesteld (ik zou zogezegd 11 units krijgen) en daar een antwoord op krijgen lukt niet.Ik wil nu graag (neen, helemaal niet graag, maar ik zie geen andere optie) overgaan tot dagvaarding, tenzij u een ander advies hebt. Graag had ik gehoord wat ik nu moet doen. Bevoegde rechtbank volgens hun kleine letters is Ondernemingsrechtbank Antwerpen - Afdeling Hasselt. Wat moet ik doen?Ik heb in de ingebrekestelling reeds geduid op een schadevergoeding. Na alle extra problemen nu en met het oog op de mogelijke gerechtskosten, vier verloren vakantiedagen, tien jaar ouder en behoorlijk wat kaler worden van de stress, wil ik een schadevergoeding van 10% op mijn factuur.Alle mailverkeer is beschikbaar en ook transcripties van alle telefoongesprekken kunnen bezorgd worden.Kan u mij aub helpen of in de juiste richting dirigeren aub?

Berichten (1)

H&S Power Solutions

Naar: A. C.

29/03/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform