Terug

niet nakomen onderschreven contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Mega

23/07/2025

Geachte Via info@mijnenergie.be (achter vergelijking) heb ik mijn aangesloten bij Mega voor 67.85€/maand. (Zonder meterstanden)Bij het controleren van mijn rekening uittreksels , zie ik dat mijn contract niet gerespecteerd werd, ik betaalde voor Mei 214.45€- juni 214.45€. Daar ik me niet aangemeld heb voor dit bedrag(wurgcontract) heb een klacht ingediend bij claim@mega.be. Dit is 14 dagen geleden en er werd niet geantwoord van Mega. Daar ik dit bedrag niet maandelijks kan betalen en da dit voor mij contract vervalsing is. Graag had ik Uw hulp ingeroepen om het beëindigen van dit ongevraagde contract met opgedrongen betalingen. Ik dank U bij voorbaat voor de interventie bij Mega. Mvg Thierry Degroote https://www.mijnenergie.be/registratie/stap-4/843b3c88-89c6-4912-be8f-f1c7dfb3362e https://my.mega.be/clients/ME1093859/invoices/6JGSQG8WUH.pdf

Berichten (1)

Mega

Naar: M. D.

24/07/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Degroote, We hebben uw klacht met referentie goed ontvangen. Bij het begin van een contract ontvangen we steeds de verbruiksgegevens van de voorbije 3 jaar op het adres in kwestie. Dit kan aanzienlijk verschillen van de gegevens die in een eventuele simulatie worden gebruikt (daar kan immers eender welk verbruik worden ingevuld). Gezien het om een stevige verlaging gaat, vragen we om een afrekening van de vorige leverancier te bezorgen zodat we dit op basis van werkelijke gegevens kunnen herberekenen. Indien dit niet mogelijk is, neem je best telefonisch contact op voor een snelle simulatie aan de hand van enkele vragen. Een contract wordt vooral afgesloten op een bepaald tarief (prijs per kWh verbruik bij vaste tarieven of een formule om deze te berekenen op basis van de marktprijs bij variabele tarieven) en enkele vaste kosten en niet op een maandelijks bedrag. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y79124-4VKRK]

Bemiddeling door Testaankoop 13 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform