Terug

niet nakomen contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: TotalEnergies

16/10/2023

Beste Mevrouw, MijnheerIn mei 2023 tekenden wij een contract met Total Energies voor levering en installatie van een laadpaal. Op 25 mei 2023 betaalden wij hiervoor de afgesproken voorschot van € 606.Er werd een leveringstermijn van 4 tot 12 weken vooropgesteld. Deze is ondertussen overschreden en sindsdien vernamen wij niets meer van dit bedrijf. Elke poging om telefonisch of via e-mail contact op te nemen draait sindsdien op niets uit. Op emails (ondertussen 3) wordt niet geantwoord en de call center medewerkers zijn niet in staat te helpen maar kunnen enkel een email adres doorgeven.Wij zijn compleet teneinde raad en hebben geen idee wat we verder kunnen doen.Het liefst zouden wij afzien van dit contract en onze voorschot terugbetaald krijgen. Na 5 maanden verloren wij alle vertrouwen in dit onbereikbare bedrijf en mocht er toch ooit een contact name gebeuren spreekt het voor zich dat wij niet bereid zullen zijn de vereiste bijkomende betaling van €1212 voor de effectieve installatie te doen.Het is voor ons onbegrijpelijk dat dergelijk bedrijven actief mogen zijn op de Belgische markt. Bij voorbaat dank voor elk advies met betrekking tot hoe wij in deze verder kunnen gaan.

Berichten (4)

P. D.

Naar: TotalEnergies

15/11/2023

Beste,Klaarblijkelijk is de onderaannemer , verantwoordelijk voor het uitvoeren van ons contract failliet. Wij hebben geopteerd voor de optie stopzetten met terugbetaling van onze voorschot. Wij ontvingen hierover geen enkele bevestiging van uwentwege en zagen ook 3 weken later geen enkele terugbetaling op onze rekening.Hoe bent u van plan dit af te handelen?MVGPhilippe De Bock

TotalEnergies

Naar: P. D.

28/11/2023

Uw Referentie: E171298797Geachte,Hartelijk dank voor uw e-mail in verband met het dossier van Philippe De Bock. Goed dat u hiervoor contact opneemt.Bij nazicht van al onze gegevens, zie ik dat er een lopende klacht is bij de Ombudsdienst voor energie.Daardoor dienen vragen betreffende de klacht, opgenomen te worden bij de Ombudsdienst.Verder nam ik de vrijheid om onze achterliggende dienst te vragen, zo spoedig mogelijk de Ombudsdienst te antwoorden.Zodra de klacht behandeld werd, wordt meneer De Bock ook op de hoogte gebracht hiervoor.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MelissaCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805JWAKT:ref

P. D.

Naar: TotalEnergies

28/11/2023

BesteOok bij de ombudsdienst ontvangen ze van jullie geen nieuws. Aangezien uw onderaannemer voor de uitvoering van dit contract failliet is valt er niet veel te discuteren. U dient de in mei betaalde voorschot zonder discussie en onverwijld terug te betalen liefst met verwijl interestenMvgPhilippe De Bock

TotalEnergies

Naar: P. D.

18/12/2023

BesteDe klant heeft ons enige tijd geleden laten weten om te kiezen voor een terugbetaling en niet in te gaan op ons alternatiefIn de loop van deze week zal reeds betaalde voorschot van 606 € teruggestort worden en beschouwen wij het aangegane contract -van beide kanten- als afgesloten.Wij zullen de klant ook in die zin informeren.Cordialement, Hoogachtend,Filip————————— -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform