Terug

Niet nakomen bevestigde bestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Groupasol

09/10/2024

Half augustus schreef ik me vrijblijvend in bij Groupasol voor een groepsaankoop van stookolie. Vervolgens plaatste ik een bestelling. Deze werd door Groupasol op 17 augustus bevestigd en kreeg bestelnummer #6169. Vervolgens werd ik op 20 augustus opgebeld door een zeer opdringerige verkoper van Comfort Energie die maar geen nee wou aanvaarden omdat ik geen additief wou. Ik diende daarover een klacht bij hen in maar er kwam geen enkele reactie (behalve dan dat zij weigeren de bestelde stookolie te leveren). Enkele dagen later werd ik opnieuw opgebeld door Comfort Energie voor de levering van de bestelde stookolie. Die werd vastgelegd op 26 augustus in de namiddag. Ik heb van 's middags 12u tot 's avonds 20u te vergeefs zitten wachten. …klacht ... een nieuwe afspraak werd gemaakt voor 28 augustus in de namiddag maar voor 16u. Dat zou volgens het telefonisch gesprek met Comfort Energie geen probleem zijn, zij schatte – na contact met een andere dienst – dat dit rond 14u zou gebeuren. Weer werd de afspraak niet nageleefd door Comfort Energie. … op 31/8 's avonds vertrok ik naar Stockholm maar stuurde nog maar eens een klacht naar Comfort Energie en Groupasol. De reactie van Groupasol was een enquete sturen over hoe tevreden ik was van de levering van stookolie! Ik antwoordde dat er geen levering had plaatsgevonden maar kreeg geen verdere reactie. … Tot op heden 9 oktober heb ik nog steeds geen stookolie en vorige week had ik mijn verwarming zeker willen aanzetten maar dat ging niet.

Berichten (2)

Groupasol

Naar: G. S.

22/10/2024

Beste, Volgens de informatie die de leverancier heeft ontvangen, heeft hij u een vooruitbetaling aangeboden zodat hij tijdens uw afwezigheid aan u kon leveren, en heeft hij 3 vruchteloze bezoeken aan uw huis gebracht. Daarom heeft hij uw bestelling geannuleerd. Met vriendelijke groeten Martine CRAHAY PROJECT MANAGER m.crahay@groupasol.com +32 04 268 07 87 www.groupasol.com Achetez votre énergie moins cher - Koop uw energie goedkoper ============ Message transféré ============ De: klachten klachten@test-aankoop.be À: info@groupasol.be Date: Mer, 09 Oct 2024 17:00:17 +0200 Objet: Niet nakomen bevestigde bestelling ============ Message transféré ============ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

G. S.

Naar: Groupasol

06/11/2024

U draait het rond. U kwam herhaaldelijk leveringsafspraken niet na (zie initiële klacht). Reeds na de eerste keer stelde u een kortingsbon voor. Toen ik vroeg hoe lang die geldig zou zijn werd er niet geantwoord. Ook een tweede afspraak kwam u niet na. Na het verstrijken van de overeengekomen leveringsperiode, stuurde u mij nog een paar keer een sms enkele uren voordat u zou leveren. Dat is geen afspraak, afspreken doe je in onderling overleg. Ik heb trouwens telkens laten weten dat ik niet aanwezig zou zijn. Ik was op vakantie maar ging dat niet aan uw neus hangen. Het gaat niet op om de rollen om te draaien, vervolgens leveringsmomenten op te leggen om zo het contract te ontbinden. Ik zit ondertussen in de koude en geef u ofwel vrijdagvoormiddag 8/11 of zaterdagvoormiddag 9/11 om alsnog het contract uit te voeren. Ik verwacht op voorhand geïnformeerd te worden over de leveringstijd met een juistheid van 60 minuten. Ik verwacht ook schadeloos gesteld te worden voor de stress en het gebrek aan comfort door uw fout en moedwil. Ik verwacht tevens binnen de 3 werkdagen na levering een factuur te ontvangen, hetgeen in het verleden ook niet steeds gebeurde en waardoor ik een premie misliep. Als u besluit niet te leveren of geen factuur te bezorgen zal ik de alle kosten, schade en meerkosten op u verhalen. Ik zal tevens klacht indienen bij de economische inspectie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform