Terug

Niet nakomen afspraken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. M.

Naar: De Winter Groep

05/04/2023

Beste, In augustus '22 deden wij een aankoop bij jullie voor levering + installatie zonnepanelen en thuisbatterij. Hierin werd zowel telefonisch als per mail beloofd dat dit voor eind 2022 geïnstalleerd en gekeurd zou zijn. Wij hadden hierin het volste vertrouwen en betaalden zoals afgesproken een voorschot van de helft van het totaalbedrag.Oktober '22 zou de levering van de zonnepanelen en thuisbatterij plaats vinden, maar dit werd de dag voordien geannuleerd. Volgende levering werd ook geannuleerd en dit zo meerdere keren op rij. Bij de uiteindelijke levering van de zonnepanelen (eind januari!), werd gevraagd om meteen de factuur te betalen, terwijl wij al een voorschot voor zonnepanelen en thuisbatterij hadden betaald. Zonder betaling zouden jullie de panelen niet plaatsen. Wij hebben de factuur toen meteen betaald, omdat de plaatsing anders niet zou doorgaan. De plaatsing gebeurde voor 9 panelen ipv de betaalde 10 panelen. Ook de manier van plaatsen liep mis, want 1 paneel hangt scheef + de panelen hangen maar aan de bovenste helft vast aan de profielen, waardoor dit gevaarlijk is bij extreme weersomstandigheden. Dit werd meerdere keren op mail gezet, omdat jullie telefonisch niet bereikbaar zijn. Per mail werd beloofd dat de werfleider ons ging terugbellen, maar dit gebeurde niet. Premie:In de offerte werd ook vermeld dat installatie + premieaanvraag door jullie zou gebeuren. Wij proberen dit uiteindelijk dan maar zelf te doen, maar missen nog jullie certificeringsnummer, waar wij ook al meerdere malen naar gevraagd hebben,...zonder antwoord... Waardoor wij ook deze premie niet kunnen indienen en opnieuw een groot bedrag mislopen. Indien dit niet in orde geraakt, zullen wij ook dit bedrag bij jullie verhalen. Thuisbatterij:Hierop zijn wij nog steeds aan het wachten. U beloofde dat dit bedrag zou terugbetaald worden, omdat het er naar uit ziet dat de leveranciers niet meer zullen leveren. Wij gaven jullie ons rekeningnummer maar tot op heden werd het bedrag nog niet terug betaald.Wij hebben u alle informatie bezorgd, maar krijgen verder geen antwoord meer op onze vragen. Gelieve het bedrag onmiddellijk terug te betalen en ons een antwoord te geven over het verdere verloop van de afwerking zonnepanelen. Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform