Terug

Niet mogelijk om Zomerpas aan te kopen door huidig abonnement

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: De Lijn

30/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Voor onze dochter die een Delijn jaarabonnement (geldig tot eind juli 2025) heeft, wouden we gebruik maken van de zomerpasactie van Delijn. Hiervoor belde mijn vrouw naar uw klantendienst, dit kon niet online aangekocht worden maar wel in een de lijnwinkel (fysiek). Gezien we deze zomer aan de kust verblijven was dit voor ons een fijne vervoerskeuze. Op 14 juli gingen we dus naar de Delijn winkel aan Oostende station. Daar zeiden ze dat niet mogelijk was omdat er nog een actief abonnement op de Mobib kaart stond. Mijn vrouw zei dat ze naar de klantendienst had gebeld en duidelijk het advies had gekregen dat enkel kon in fysieke lijnwinkel om dit kunnen aankopen. Dit was verkeerde informatie volgens hun. Dit was niet mogelijk we waren verkeerd geïnformeerd door de klantendienst. Ik stel echter vast dat wanneer ik dit opzoek op het internet dat er wel degelijk een mogelijkheid is om een abonnement vervroegd op te zeggen (in lijnwinkel) en dan een nieuw product aan te kopen zonder voorwaarden en op de MOBIB kaart te plaatsen. Graag duidelijkheid of dit mogelijk is of niet ? Zoja zouden we graag toch een zomerpas voor onze dochter willen aankopen gezien mijn vrouw en onze zoon dit ook hebben aangekocht. Onze dochter werd eigenlijk gestraft omdat ze nog een actief abonnement had. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie MOBIB kaart - Screenshot delijn procedure die beschikbaar is op het web.

Berichten (1)

E. V.

Naar: De Lijn

20/08/2025

Geachte heer/mevrouw, Op 30/07 heb een klacht ingediend betreffende procedure voor de aankoop van de zomerpas actie van De Lijn. Tot op heden heb ik hierop nog geen inhoudelijk reactie mogen ontvangen. Op 13/08 heb nogmaals een case (2571954) geopend hierover. Ik merk op dat de behandeling mogelijk wordt vertraagd, vermoedelijk vanwege het feit dat het betrokken product zich op einde van geldigheidsperiode bevindt. Desondanks verwacht ik een correcte en tijdige opvolging van mijn klacht, ongeacht de van het product. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om een update over de huidige stand van zaken en indicatie van wanneer ik een reactie mag ontvangen. Met vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform