Geachte mevrouw/heer,
Voor onze dochter die een Delijn jaarabonnement (geldig tot eind juli 2025) heeft, wouden we gebruik maken van de zomerpasactie van Delijn. Hiervoor belde mijn vrouw naar uw klantendienst, dit kon niet online aangekocht worden maar wel in een de lijnwinkel (fysiek).
Gezien we deze zomer aan de kust verblijven was dit voor ons een fijne vervoerskeuze.
Op 14 juli gingen we dus naar de Delijn winkel aan Oostende station. Daar zeiden ze dat niet mogelijk was omdat er nog een actief abonnement op de Mobib kaart stond. Mijn vrouw zei dat ze naar de klantendienst had gebeld en duidelijk het advies had gekregen dat enkel kon in fysieke lijnwinkel om dit kunnen aankopen. Dit was verkeerde informatie volgens hun. Dit was niet mogelijk we waren verkeerd geïnformeerd door de klantendienst.
Ik stel echter vast dat wanneer ik dit opzoek op het internet dat er wel degelijk een mogelijkheid is om een abonnement vervroegd op te zeggen (in lijnwinkel) en dan een nieuw product aan te kopen zonder voorwaarden en op de MOBIB kaart te plaatsen.
Graag duidelijkheid of dit mogelijk is of niet ?
Zoja zouden we graag toch een zomerpas voor onze dochter willen aankopen gezien mijn vrouw en onze zoon dit ook hebben aangekocht.
Onze dochter werd eigenlijk gestraft omdat ze nog een actief abonnement had.
Met vriendelijke groeten,
Bijlage:
- Kopie MOBIB kaart
- Screenshot delijn procedure die beschikbaar is op het web.