Op 12 augustus 2025 bestelde en betaalde ik via de webshop van Telenet een iPhone 16 Pro 128 GB Naturel Titanium (€989), bestelnummer 0225038870.
Volgens de track & trace van PostNL (3SMHRE2635262) zou het toestel op 13 augustus geleverd worden. De levering werd echter herhaaldelijk uitgesteld (13, 14 en 16 augustus) en op 16 augustus om 14.37u kreeg ik via de track & trace de melding dat de zending vernietigd werd door PostNL.
Ik heb hiervan ook een schriftelijke bevestiging van de klantenservice van PostNL, evenals alle bijhorende bewijzen (track & trace, chats, vernietigingsmelding, ontvangersverklaring). Deze bewijsstukken heb ik intussen aan Telenet bezorgd in de vorm van een stukkenbundel (bij de ingebrekestelling).
Ondanks dit alles krijg ik van Telenet enkel te horen dat ik (7 werkdagen) moet wachten op “intern onderzoek”, terwijl uit alle stukken duidelijk blijkt dat levering onmogelijk is geworden. Ik heb een "ontvangersverklaring" ondertekend en teruggezonden op 18 augustus maar heb daarna geen reactie meer ontvangen. Ik heb daarom op 19 augustus 2025 om 13.43 een ingebrekestelling gestuurd (per mail én aangetekend), waarin ik Telenet formeel verzoek om:
- Ofwel onmiddellijke terugbetaling van €989 (zonder bijkomende wachttijd van 14 werkdagen)
- Ofwel een onmiddellijke uitvoering in natura van het contract, namelijk een vervangend toestel dat uiterlijk binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
En mij van één van deze oplossingen op de hoogte te stellen binnen de 24 uur.
Tot op heden is geen oplossing aangeboden en reageert Telenet niet op de ingebrekestelling of berichten.
Ik vraag dat deze klacht formeel behandeld wordt en dat Telenet tot snelle terugbetaling of levering wordt verplicht.