Beste, ik bestelde bij iBood een jas en kreeg bevestiging dat deze klaar stond voor verzending. Op het afhaalpunt bleek me een powerbank/externe HD te zijn toegestuurd. Deze was niet verpakt (los in een te grote doos). Eerst kreeg ik te horen dat mijn jas niet meer beschikbaar was (stond nochtans klaar???). Dan stelde men voor om het niet bestelde product te behouden mits een tegemoetkoming. Voor het terugzenden kreeg een resem eisen opgelegd waaronder specifieke verpakkingseisen waar zij zich zelf geenszins aan hadden gehouden. Foto's gestuurd in een boze reactie. Voorwerp teruggestuurd via DHL en opgegeven afgiftepunt. Betaling 12 oktober maar vandaag (ruim 2 maanden later) nog geen cent terug gezien. Ik zie minstens 2 oneerlijke praktijken. 1. Mijn bestelling werd wellicht verpatst aan een verraste ontvanger die een extra korting kreeg, terwijl ik de volledige rekening al betaald had. 2. Men legt eisen op voor het terugsturen van iets wat niet besteld werd en laat dan na om terug te betalen. Als politieman druist dit heel hard in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Er worden al voldoende mensen opgelicht. Dit lijken me onaanvaardbare handelspraktijken. Zelf koop ik nooit nog iets bij iBood maar ik stuur dit bericht om andere slachtoffers te voorkomen. Gooi dat bedrijf van de Belgische markt, zou ik zeggen. Indien u in deze verder wenst te gaan, dan stel ik de mailconversaties graag ter beschikking. U mag mij ook gerust contacteren want ik vind dit ongehoord. Ondertussen begrijp ik iets beter hoe het in het verleden mogelijk was dat iets dat klaar voor verzending was, plotseling niet meer beschikbaar was. Eens geleverd -op eender welk adres blijkbaar- probeert men het daar nogmaals te verkopen. Dank om dit te lezen. Hopende op een reactie. Fijne feesten, 2821542-06.