Terug

Niet levering door PostNL en via de track & trace code zou er wel geleverd zijn

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Post NL

23/08/2022

Betreft: klacht betreffende mijn bestelling van 11/08/2022 ter waarde van 96 euro.Online bestellingBestelnummer: NS1-41000002822Bar code PostNL: 3SDLGS6436383Volgens PostNL zou ik het product eerst ontvangen op vrijdag 19/08, maar niets ontvangenOp zaterdag 20/08 werkte de track & trace-code eindelijk en zag ik dat het pakket op mijn adres zou geleverd zijn op zaterdag 20/08 om 8.27h 's morgens. Wij waren telkens thuis maar wij hebben niets ontvangen. Ook geen levering bij de buren, noch een briefje in de bus waar we het pakket zouden kunnen ophalen. Ik heb hiervoor al mailverkeer ontvangen van Sandra van Droginet en van Celine uit Vilvoorde (officieel adres van Weight Care in België). Ik stuur dagelijks een mail om te weten waar mijn pakje blijft, maar geen antwoord.Via de chat verneem ik van PostNL dat ik wel klacht kan indienen, maar een onderzoek naar waar het pakket gebleven is moet uitgaan van de verzender. Daarna hoor ik niets meer. De bestelling betreft producten van Weight Care, die blijkbaar door Droginet.nl verstuurd worden.Ik heb bij beiden klacht ingediend en gevraagd om onderzoek naar waar het pakket gebleven is of ten minste communicatie over wat mij te doen staat. Het pakket is zogezegd afgeleverd, maar hoe kan ik nu bewijzen dat ik niets ontvangen heb. Ik wil mijn geld terug als het pakket niet leverbaar is.Wie is de verzender, Droginet of Weight Care. Dus, wie kan er een onderzoek instellen en wie gaat mij vergoeden? PostNL omdat zij het pakket niet goed geleverd hebben? Of de verzender, of het bedrijf waarbij ik het product besteld heb?Ik ben boos omdat ik mijn pakket niet krijg, maar nog veel bozer en ontevreden omdat ik geen communicatie krijg, noch van Weight care noch van Droginet. Noch zij, noch PostNL bieden mij een oplossing aan.

Berichten (5)

Post NL

Naar: H. V.

30/08/2022

Beste Mevr. Hilde Vanhaecke,Mijn excuus voor het late antwoord op uw mail. Bij het nakijken van ub TT heb ik gezien zoals u vermeld in uw mail dat het pakket is afgeleverd bij u op zaterdag 20-8-22 om 08u27. Nu mag ik u vragen of u ondertussen uw pakket heeft ontvangen? Zo ja dan mag u deze mail negeren, zo nee dan raad ik u aan om contact op te nemen met de winkel waar u uw product hebt aangekocht voor een juiste oplossing van uw aankoop. Sorry voor het ongemak.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,IngridKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

H. V.

Naar: Post NL

31/08/2022

DATA NOT AVAILABLE

H. V.

Naar: Post NL

01/09/2022

Eindelijk, na 3 weken, heb ik het pakket kunnen ophalen in het afhaalpunt in Gent. Twee maal werd het pakket mij opgestuurd en elke keer kreeg ik via de Track en Trace, de boodschap dat het pakket op mijn adres werd afgeleverd. Elke keer was ik speciaal thuis gebleven maar niemand diende zich aan en ik kreeg geen bericht. Na vele klachten, kreeg ik dan eindelijk te horen dat het pakket op het afhaalpunt lag. En inderdaad.... Het afhaalpunt ligt vol met pakjes die niet opgehaald worden, volgens de verantwoordelijke. Vermoedelijk omdat de ontvangers geen melding krijgen waar ze hun pakket kunnen afhalen. De verantwoordelijke van het afhaalpunt, meldt mij wanhopig dat jullie koeriers veel te veel pakjes moeten rondbrengen, en op het einde van de dag dan maar alles afkappen in het onthaalpunt, zonder blijkbaar de juiste inscanning of melding. Triestige service en erg voor jullie koeriers.... Niet tevreden dus.

Post NL

Naar: H. V.

07/09/2022

Geachte Mevrouw Hilde Vanhaecke,Ref:3SDLGS0275361Dank u voor het ontvangen van uw mail.Ik heb voor u in ons systeem uw zending nagezien en deze zending werd op aanvraag van de afzender bezorgd op een afhaallocatie.Van CauwenbergheDe Pintelaan159000GentIk zie ook dat u op 01/09 om 10:48 uur deze zending daar heeft opgehaald.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,PatrickKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

Post NL

Naar: H. V.

07/09/2022

Geachte MevrouwHilde Vanhaecke,Ref:3SDLGS0275361Dank u voor het ontvangen van uw mail.Ik heb u zojuist in een vorige mail geantwoord op uw vraag, klacht.Het etiket wordt altijd opgemaakt door de afzender en die heeft dan verschillende verzendoptieso.a. om een zending niet op het huisadres te laten bezorgen maar direct op een afhaallocatie waar die dan 7 dagen ter beschikking blijft liggenvan de geadresseerde.Er liggen vele zendingen op afhaallocaties aangezien vele mensen die aan het werkt zijn niet thuis zijn op het moment van de bezorging enals oplossing worden dan deze zendingen naar afhaalpunten in de buurt afgeleverd.Ik ben blij dat u inmiddels uw zending heeft afgehaald van het afhaalpunt.Indien u nog verder vragen heeft dan kan u gewoon op deze email antwoorden,Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,PatrickKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform