Hierbij wens ik een formele klacht in te dienen over de afhandeling van mijn zending door DPD Belgium.
Het betreffende pakket is beschadigd aangekomen in het depot en werd daar door DPD aan de kant gehouden. Het pakket is dus niet beschadigd aan mij geleverd, maar nooit geleverd. Na contact met de verzender heeft deze bij DPD een case laten openen. Vervolgens heb ik zelf telefonisch contact opgenomen om te bevestigen dat zowel de afzender als ik akkoord gaan dat het pakket alsnog geleverd wordt.
Mij werd daarop een nieuwe leveringsdatum van 15/12 meegedeeld. Op deze dag heb ik de volledige dag thuis gewacht, maar niemand is langsgekomen en ik heb geen enkele melding of update ontvangen.
Na opnieuw telefonisch contact met jullie klantendienst werd mij meegedeeld dat dit zou worden doorgestuurd naar de transportdienst en dat ik diezelfde dag nog een antwoord zou krijgen. Tot op heden heb ik echter geen enkele terugkoppeling ontvangen. Ik wacht ondertussen al sinds donderdag op mijn pakket, zonder enige duidelijke communicatie.
Daarnaast wens ik mijn grote ontevredenheid te uiten over jullie klantenservice:
Het klachtenformulier is enkel toegankelijk voor de afzender
Telefonisch contact kost €0,30 per minuut
Ik heb twee keer meer dan 25 minuten aan de lijn gehangen
Er is geen e-mailadres, geen chat met een echte medewerker en geen opvolging
Bovenop de €20 verzendkosten heb ik extra kosten moeten maken enkel om informatie te bekomen, zonder enig resultaat. Deze manier van werken is onaanvaardbaar.
Ik verwacht:
Een onmiddellijke en duidelijke statusupdate over mijn pakket
Een concrete en realistische leveringsdatum
Een gepaste compensatie voor de gemaakte kosten en het gebrek aan service
Indien hier geen snelle oplossing voor komt, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen via de verzender en bevoegde instanties.
In afwachting van uw spoedige reactie.