Terug

Niet leveren van pakket

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. J.

Naar: DPD Belgium

11/12/2025

Beste, Mijn partner en ik hebben een schoenkast besteld bij Calicosy via Fonq. DPD werd aangesteld voor de levering. Op 28/11/25 werd bevestiging gegeven dat ons pakket zou geleverd worden op 3/12/25. Op 1/12/25 krijgen we een melding van DPD dat het pakket aangekomen is in het sorteercentrum van Vilvoorde. Dat is op zich allemaal nog correct verlopen. Op 3/12/25 werd echter niets geleverd en we hebben ook geen informatie ontvangen hierover. Op 8/12/25 belt mijn partner naar DPD (waarvoor we per minuut trouwens ook kosten betalen). Tijdens dat telefoongesprek werd uitgelegd dat er een nieuwe leveringsinstructie uitgestuurd wordt zodat het pakket op 9/12/25 wordt geleverd. Opnieuw hebben we goede hoop, maar op 9/12/25 werd echter opnieuw niets geleverd en werd er opnieuw geen informatie bezorgd hierover. Vandaag 11/12/25 bellen we terug naar DPD en worden we nog steeds niets wijzer waarom ons pakket niet kan worden geleverd. Nu wordt gesteld dat een nieuwe leveringsinstructie niet mogelijk is. Er wordt verwezen naar de verkoper die stappen zou moeten zetten (ons heel onduidelijk dewelke) terwijl een andere collega van DPD op 8/12/25 wel beweerde het in orde zou komen via een nieuwe leveringsinstructie. Het telefoongesprek was zeer moeilijk verstaanbaar alsof de persoon aan de andere kant van de lijn met allerlei andere papperassen bezig was en het geruis op de lijn oorverdovend maakte. We hebben gevraagd een verantwoordelijke te spreken, maar dit verzoek werd niet ingewilligd. Deze medewerker heeft de verbinding zelfs verbroken. Wij zijn beleefd gebleven, maar hebben wel ons onbegrip geuit over de situatie, de gebrekkige en ook tegenstrijdige informatie. We wensen niet meer en niet minder dat ons pakket wordt geleverd, maar zijn stilaan wel ten einde raad. Dank bij voorbaat voor uw hulp.

Berichten (3)

DPD Belgium

Naar: K. J.

11/12/2025

Beste Koen, Bedankt voor het contacteren van DPD. Het spijt me te horen dat de levering van uw pakket niet naar wens verloopt en dat u niet de correcte informatie via de klantendienst heeft gekregen. Ik zie inderdaad dat een agent levering aanvraagt voor 09/12, maar dit is een vergissing, daar u pakket al op 01/12 een melding krijgt van schade, zie ingesloten het schade rapport. Inhoud vernietigd. Dit is blijkbaar een nieuwe agent die deze melding via de tracking niet heeft gezien. Best neemt u contact op met de leverancier zodat deze u een nieuw pakket vertsuurd of u vergoed. Onze excuses voor het ongemak. Ik wens u een fijne dag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

K. J.

Naar: DPD Belgium

11/12/2025

Beste, Bedankt voor uw snelle antwoord. Het blijft voor ons heel vreemd dat dit document, of op zijn minst de info over de schade, ons niet automatisch wordt bezorgd als dat de reden van de vertraging is. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat door de fouten van anderen wij belast worden met extra kosten, zoals het telefoontarief om naar de DPD klantendienst te bellen. Zeker als we daar dan tot 2 keer toe verkeerde informatie hebben ontvangen. Voor de volledigheid hebben we dit ook proberen aankaarten via de chatbot, maar die bracht ons zeker ook niet dichterbij de juiste informatie. Wij hopen dat er in de toekomst zal gewerkt worden aan verbeteringen binnen jullie diensten om dit vermijden, zowel de extra kosten als het tijdverlies.

DPD Belgium

Naar: K. J.

15/12/2025

Beste Koen, Inderdaad de ontvangers krijgen melding wanneer pakketten in levering worden gescand, maar niet wanneer er schade is. Veranderingen zijn voorzien om onze service te verbeteren en klanten beter te informeren. Ik wens u een fijne dag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform