Gent, 6 januari 2023Van : klantnummer 180057Aan : KTI – WTI BVBABetreft : defect zonnepanelen Beste,Reeds op 14 november 2022 nam ik een eerste keer contact op met uw BVBA om te melden dat onze zonnepanelen, die door jullie geïnstalleerd zijn in maart 2018, niet meer werkten. Er komen geen meldingen, geen lichtjes die oplichten. De telefoniste, Berber, liet me weten dat haar collega die de werkschema’s opstelde met vakantie was, maar dat ze haar op de hoogte zou stellen zodra ze terug zou zijn. Dit zou een week later zijn.Mijn man belde de dag daarna om zeker te zijn dat de info die ik gekregen had juist was. Die info was juist: Berber zou de info doorspelen.Op 24 november heeft mijn man een mail gezonden waarin hij het probleem heeft omschreven.Op 25 november beantwoordt Laura Dewitte de mail met :”U mag een telefoon verwachten van de fabrikant SAJ zelf.Tot op heden,6 januari, hebben wij geen telefoon van SAJ ontvangen.16 december opnieuw naar KTI – WTI gebeld, opnieuw gevraagd of ik de firma zelf kon contacteren. Dat was niet mogelijk. Het was zeer druk en er we zouden wel iets horen.19december opnieuw naar KTI – WTI gebeld. Berber zou de firma vragen om ons voorrang te geven.6 januari opnieuw gebeld naar KTI -WTI . Automatisch antwoordapparaat o.w.v. bouwverlof. Indien je dringende hulp nodig had, d.w.z. geen verwarming of elektriciteit door het uitvallen van de panelen, dan kon je naar de wachtdienst bellen. Dat heb ik dan gedaan, maar helaas mijn problemen waren niet ernstig genoeg om opgelost te worden door de wachtdienst.Ik wil de BVBA KTI – WTI eraan herinneren dat we bij de aankoop van de zonnepanelen een garantie gekregen hebben van 10 jaar. Bij mogelijke problemen garandeert (leverancier) contact binnen twee werkdagen. Herstel wordt binnen de 10 dagen na melding gegarandeerd.Tijdens de telefoongesprekken met Berber is het me duidelijk geworden dat er geen rekening gehouden wordt met de garantievoorwaarden aangezien we steeds maar hetzelfde antwoord krijgen caaanl dat het druk is op het werk en dat er geen andere oplossing bestaat voor ons. Tot onze spijt voelen we ons dan ook verplicht om verdere stappen te ondernemen zodat jullie firma de garantievoorwaarden nakomen. Met de superhoge prijzen van gas en elektriciteit kunnen we niet langer blijven wachten op een eventuele herstelling ergens wanneer er tijd is.