Terug

Niet geleverde iPhone 14 Pro Max en geen update sinds bestelling in mei

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. R.

Naar: Telenet

12/06/2023

Geachte heer/mevrouw,Op 24 april 2023 heb ik een formele bestelling geplaatst bij uw bedrijf voor een toestel, namelijk de iPhone 14 Pro Max - 256 GB. Na het succesvol afronden van de bestelling ontving ik een bevestigingsmail van Telenet. Echter, het viel mij op dat er geen trackinginformatie beschikbaar was voor mijn bestelling, wat mij gezien de waarde van het toestel enigszins verontrustte.Tot mijn grote verbazing ontving ik op 26 april 2023 om 11:46 uur een e-mail van Telenet waarin werd vermeld dat het toestel reeds was geleverd, nog steeds zonder enige trackinginformatie. De volgende dag nam ik contact op met Telenet om te informeren naar wat er precies was misgegaan. Na gesprekken met twee medewerkers werd mij geadviseerd een rapport in te dienen, wat ik op 28 april heb gedaan. Sindsdien heb ik echter geen verdere reactie vernomen. Op dezelfde dag heb ik contact opgenomen met uw klantenservice, waarbij ik geconfronteerd werd met een wachttijd van meer dan 40 minuten. Uiteindelijk heeft een medewerker mij verzekerd dat ik de volgende week een update zou ontvangen en dat er een passende oplossing geboden zou worden. Deze medewerker bevestigde tevens dat het klopte dat ik geen trackinginformatie had ontvangen, wat ook terug te vinden was in het systeem. Zij deelde mee dat het pakketje was geleverd en dat er een handtekening kon worden teruggevonden in de bijlage. Naar aanleiding hiervan heb ik zelf contact opgenomen met PostNL. De persoon aan de telefoon gaf aan dat zij vermoedde dat het pakketje was ondertekend door de betreffende postbode, maar dat zij hierin geen verdere actie konden ondernemen en dat ik mij tot Telenet diende te wenden. Bovendien is het algemeen bekend dat PostNL samenwerkt met onderaannemers, wat vragen oproept over de integriteit van het bedrijf.Ik had vertrouwen in het proces, echter gedurende de hele weken die volgenden, niets meer vernomen. Hierdoor heb ik meerdere malen geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice, waarbij ik telkens geconfronteerd werd met een wachttijd van meer dan 30 minuten. Telkens ontving ik dezelfde uitleg en werden er valse beloftes gedaan. Op 9 mei heb ik een laatste poging ondernomen om contact op te nemen met de klantenservice, maar na een half uur aan de lijn te hebben gewacht, viel de verbinding weg op het moment dat de medewerker mijn dossier aan het inzien was. Vervolgens heb ik opnieuw geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice en werd mij meegedeeld dat er geen veranderingen waren opgetreden in de situatie en dat ik geduldig moest afwachten tot deze opgelost zou worden. Tevens werd mij compensatie beloofd voor de ontstane situatie en werd ik verzekerd dat ik spoedig mijn geld zou terugontvangen.Begin juni heb ik weer contact proberen zoeken met de klantendienst dit na het invullen van jullie online klachtenformulier, weer zonder succes en uiteindelijk heeft de vrouw achter de telefoon opgehangen. Tot op heden heb ik echter geen verdere informatie ontvangen van uw bedrijf met betrekking tot de situatie. Hierdoor voel ik mij genoodzaakt een officiële klacht in te dienen. Bovendien heb ik op Test-Aankoop meerdere klachten gezien van mensen die zich in dezelfde situatie bevinden. Het zou niet moeilijk moeten zijn om deze toestellen met de benodigde zorg en nauwkeurigheid te leveren, gezien de aanzienlijke kosten die ermee gepaard gaan.Ik had niet gehoopt dat het zover zou komen, maar nu zijn we bijna twee maanden verder en heb ik zowel geen toestel als geen restitutie ontvangen. Mijn vertrouwen en geduld raken op, waardoor ik mij genoodzaakt voel verdere juridische stappen te ondernemen. Ik benadruk dat ik alle beschikbare middelen zal aanwenden om deze kwestie op te lossen. Hoewel ik zelf aanvankelijk sceptisch was over de online aankoop van het toestel, hebben medewerkers van drie Telenet-winkels mij verzekerd dat dit de beste oplossing was gezien de beperkte beschikbaarheid van de toestellen.Ik zie graag uw spoedige en adequate reactie tegemoet om deze kwestie naar tevredenheid op te lossen.

Berichten (3)

Telenet

Naar: O. R.

13/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

O. R.

Naar: Telenet

16/06/2023

Beste,Ik vertrek binnen 1 week op vakantie. Zit zonder GSM toestel, ik wil dit zsm opgelost zien.Het begint te lang te duren.

Telenet

Naar: O. R.

16/06/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=aZV6Fp0Ejvee8nKCNvoK0jgHGcxV9g7vUwNEzTpB3xXVa8JJp1609JMUgpGcH%2BNA9XW0%2Bi15wFdvJ6S6vjFLdVX0yIaaa3


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform