Geachte,
Graag wens ik via deze weg een klacht in te dienen tegen het Centrum voor Avondonderwijs, naar aanleiding van een opleiding waarvoor ik heb betaald maar die niet werd geleverd, gecombineerd met ernstige communicatieproblemen en onbereikbaarheid van de onderneming.
Ik schreef mij in voor de opleiding Manicurist (cursusprijs: €249). De eerste les zou plaatsvinden op 9 november. Bij aankomst was er echter geen docent aanwezig, en na 30 minuten wachten vernamen we via een leerkracht van een andere opleiding dat de docente ziek was. Deze annulering werd niet vooraf gecommuniceerd aan de cursisten.
Vervolgens werd gemeld dat een vervangdocente de opleiding zou overnemen en dat de nieuwe startdatum 30 november zou zijn. Op deze datum herhaalde het probleem zich: opnieuw geen docente aanwezig, opnieuw geen enkele communicatie, en opnieuw cursisten die voor niets aanwezig waren. Achteraf vernamen we dat de vervangdocente haar afwezigheid had doorgegeven aan het centrum, maar dat deze informatie niet gedeeld werd met de cursisten.
Door deze opeenvolgende tekortkomingen heb ik mij uitgeschreven en heb ik het Centrum voor Avondonderwijs per mail om terugbetaling verzocht.
Tot op heden werd hier niet op gereageerd.
Om mijn verzoek formeel te maken, heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar het bedrijfsadres zoals vermeld op hun website. Dit schrijven werd echter onbestelbaar teruggestuurd, met de melding dat op dat adres geen post wordt ontvangen. Dat betekent dat het bedrijf een officieel adres publiceert waar zij geen aangetekende zendingen accepteren, wat bijzonder problematisch is voor consumenten die hun rechten willen uitoefenen.
Samengevat gaat het om:
Niet-geleverde diensten (2 geannuleerde lessen zonder voorafgaande verwittiging)
Structurele communicatieproblemen
Onbeantwoorde terugbetalingsaanvraag
Onbereikbaarheid van het bedrijf via het officiële adres
Het feit dat aangetekende zendingen weigeren of niet kunnen worden afgeleverd verhindert dat consumenten hun rechten kunnen uitoefenen
Ik dank u alvast voor de opvolging van dit dossier.
Met vriendelijke groet,