Terug

niet-geleverde dienst, gebrekkige communicatie en onbereikbaarheid

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

05/12/2025

Geachte, Graag wens ik via deze weg een klacht in te dienen tegen het Centrum voor Avondonderwijs, naar aanleiding van een opleiding waarvoor ik heb betaald maar die niet werd geleverd, gecombineerd met ernstige communicatieproblemen en onbereikbaarheid van de onderneming. Ik schreef mij in voor de opleiding Manicurist (cursusprijs: €249). De eerste les zou plaatsvinden op 9 november. Bij aankomst was er echter geen docent aanwezig, en na 30 minuten wachten vernamen we via een leerkracht van een andere opleiding dat de docente ziek was. Deze annulering werd niet vooraf gecommuniceerd aan de cursisten. Vervolgens werd gemeld dat een vervangdocente de opleiding zou overnemen en dat de nieuwe startdatum 30 november zou zijn. Op deze datum herhaalde het probleem zich: opnieuw geen docente aanwezig, opnieuw geen enkele communicatie, en opnieuw cursisten die voor niets aanwezig waren. Achteraf vernamen we dat de vervangdocente haar afwezigheid had doorgegeven aan het centrum, maar dat deze informatie niet gedeeld werd met de cursisten. Door deze opeenvolgende tekortkomingen heb ik mij uitgeschreven en heb ik het Centrum voor Avondonderwijs per mail om terugbetaling verzocht. Tot op heden werd hier niet op gereageerd. Om mijn verzoek formeel te maken, heb ik een aangetekend schrijven gestuurd naar het bedrijfsadres zoals vermeld op hun website. Dit schrijven werd echter onbestelbaar teruggestuurd, met de melding dat op dat adres geen post wordt ontvangen. Dat betekent dat het bedrijf een officieel adres publiceert waar zij geen aangetekende zendingen accepteren, wat bijzonder problematisch is voor consumenten die hun rechten willen uitoefenen. Samengevat gaat het om: Niet-geleverde diensten (2 geannuleerde lessen zonder voorafgaande verwittiging) Structurele communicatieproblemen Onbeantwoorde terugbetalingsaanvraag Onbereikbaarheid van het bedrijf via het officiële adres Het feit dat aangetekende zendingen weigeren of niet kunnen worden afgeleverd verhindert dat consumenten hun rechten kunnen uitoefenen Ik dank u alvast voor de opvolging van dit dossier. Met vriendelijke groet,

Berichten (3)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: N. V.

11/12/2025

Geachte, Hartelijk dank voor uw bericht en voor het helder toelichten van uw ervaring. Wij begrijpen volledig dat de situatie voor u als cursist bijzonder vervelend was, en waarderen het dat u ons hierover hebt geïnformeerd. Wij bevestigen graag dat uw terugbetaling inmiddels werd doorgegeven. U zou hiervan ondertussen een bevestiging moeten hebben ontvangen per mail, en het bedrag zal worden teruggestort via uw oorspronkelijke betaalmethode. Hoewel sommige omstandigheden buiten onze controle vielen, erkennen wij dat de communicatie rond de lessen duidelijker en vlotter had gekund. Wij nemen uw feedback dan ook ter harte en gebruiken deze om onze planning en communicatie verder te optimaliseren, zodat wij onze cursisten in de toekomst nog beter kunnen ondersteunen. Wij danken u voor uw begrip en voor de tijd die u heeft genomen om ons hierover te informeren. Met vriendelijke groet, Stephanie Jonckers Opleidingsadviseur 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op vr 5 dec 2025 om 16:45 schreef klachten@test-aankoop.be:

N. V.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

14/12/2025

Geachte, Dank voor uw reactie. Ik wens hierbij aan te geven dat de twee antwoorden die ik van uw organisatie heb ontvangen inhoudelijk niet volledig met elkaar overeenkomen, wat voor mij bijkomende verwarring creëert. In een eerste bericht werd aangegeven dat mijn aanvraag nog moest worden nagekeken door de boekhouding en dat pas daarna zou worden beslist of ik in aanmerking kom voor een terugbetaling. In een later bericht wordt gesteld dat de terugbetaling reeds werd doorgegeven. Tot op heden heb ik echter geen concrete bevestiging ontvangen van een effectieve terugbetaling, noch is het bedrag zichtbaar op mijn rekening. Ik vraag daarom uitdrukkelijk om een duidelijke en eenduidige bevestiging van mijn uitschrijving uit de opleiding Manicurist en een concrete datum waarop de terugbetaling zal plaatsvinden (of reeds heeft plaatsgevonden). Gezien het eerdere uitblijven van reacties en het feit dat aangetekende zendingen naar de door u vermelde adressen onbestelbaar werden teruggestuurd, hecht ik belang aan duidelijke, consistente en verifieerbare communicatie. Ik ontvang graag binnen een redelijke termijn een concreet en eenduidig antwoord, zodat dit dossier correct kan worden afgesloten. Met vriendelijke groet, Nele

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: N. V.

15/12/2025

Geachte, Dank u voor uw bericht en voor het verduidelijken van uw bezorgdheden. Wij begrijpen dat de eerdere communicatie verwarrend kon overkomen en lichten dit graag duidelijk en eenduidig toe. Wij bevestigen hierbij dat uw uitschrijving uit de opleiding Manicuristcorrect en definitief werd geregistreerd. Daarnaast werd uwterugbetaling van het volledige inschrijvingsbedragadministratiefdoorgegeven aan onze boekhouding. Conform onze standaard betalingstermijnen zal dezeterugbetaling worden uitgevoerd binnen een termijn van 30 dagen, te rekenen vanaf 11/12/2025. Dit betekent dat de terugbetaling nog in verwerking is en binnen deze termijn op uw rekening zal verschijnen. Zodra de betaling effectief werd uitgevoerd, is deze zichtbaar op uw rekening, rekening houdend met de gebruikelijke bankverwerkingstijden. Wij begrijpen uw vraag naar duidelijke en verifieerbare communicatie en hopen u met deze toelichting voldoende duidelijkheid te hebben gegeven zodat dit dossier correct kan worden afgerond. Mocht u na afloop van de betalingstermijn nog geen ontvangst hebben vastgesteld, dan vragen wij u ons opnieuw te contacteren, zodat wij dit onmiddellijk kunnen nakijken. Met vriendelijke groeten, Stephanie Jonckers 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op zo 14 dec 2025 om 01:30 schreef klachten@test-aankoop.be:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform