Terug

Niet-geleverde bestelling en uitblijvende terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

N. L.

Naar: TV Outlet

31/10/2025

Beste, Op 1 oktober 2025 bestelden wij via www.tvoutlet.tv een beamer (Epson EH-TW6150) voor een bedrag van €747,65, betaald via overschrijving. Het product werd echter nooit geleverd, ondanks meerdere e-mails en beloften van TV Outlet dat de levering onderweg was. Wij hebben gedurende de maand oktober meermaals gemaild met verschillende medewerkers van TV Outlet, telkens via service@tvoutlet.eu en support@tvoutlet.zohodesk.eu. De communicatie verliep doorgaans vriendelijk en beleefd, maar telkens kwamen er nieuwe uitvluchten en uitgestelde beloften. Na onze formele ingebrekestelling erkende TV Outlet zelf dat de vooropgestelde levertermijn niet meer haalbaar was. Zij boden ons toen uitdrukkelijk de keuze om de bestelling alsnog te laten leveren of te kiezen voor terugbetaling van het volledige bedrag. Wij kozen voor terugbetaling, waarna TV Outlet formeel bevestigde dat de bestelling geannuleerd werd. In hun bericht van 28 oktober 2025 bevestigde TV Outlet dat de terugbetaling correct was verwerkt en dat het bedrag uiterlijk op 30 oktober vóór 17:00 uur op onze rekening zou staan. Tot op heden (31 oktober 2025) is het bedrag nog niet ontvangen. Wij merken bovendien dat er meerdere gelijkaardige klachten circuleren over TV Outlet, met hetzelfde patroon van niet-levering en niet-nagekomen terugbetalingen. Wij vragen via deze weg de onmiddellijke terugbetaling van €747,65, zoals door TV Outlet zelf bevestigd. Wij hopen dat Test Aankoop kan helpen om dit dossier snel en correct af te ronden. Met vriendelijke groet

Berichten (3)

TV Outlet

Naar: N. L.

31/10/2025

Beste mevrouw Quirijnen, Dank voor uw bericht en excuses voor de onduidelijkheid en het ongemak. Ik ga direct navragen bij onze betaalprovider of de terugbetaling van € 747,65 voor bestelling 412874 al daadwerkelijk is uitgevoerd en zal u daarna het bewijs van uitvoering (datum/tijd en transactiereferentie/PSP-referentie) bezorgen. Het is mogelijk dat de terugboeking al is gedaan, maar dat de bijschrijving 1–2 bankwerkdagen extra duurt door een SEPA-overschrijving van Nederland naar België. Voor de volledigheid: De bestelling is op 25 oktober 2025 geannuleerd. De wettelijke terugbetalingstermijn is 14 dagen na annulering; dat betekent in dit geval tot en met 8 november 2025. We zitten daar op dit moment ruim binnen. We begrijpen uw eigen ultimum (maandag 3 november 2025 om 12:00) en nemen uw verzoek zeer serieus. We doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen en u snel duidelijkheid én, waar nodig, het betalingsbewijs te leveren. Met vriendelijke groet, Jesse Beel TV Outlet Service Specialist www.TVoutlet.tv Een TV voor iedere portemonnee! ---- op Vr, 31 Okt 2025 14:15:26 +0100 Klachtenklachten@test-aankoop.be schreef ---- ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

N. L.

Naar: TV Outlet

04/11/2025

Ik verwijs naar uw bericht van 31 oktober 2025, waarin u aangaf dat u contact zou opnemen met uw betaalprovider om na te gaan of de terugbetaling van €747,65 voor bestelling #412874 daadwerkelijk werd uitgevoerd, en dat u mij daarna het bewijs van uitvoering (met datum, tijd en transactiereferentie) zou bezorgen. Tot op heden (4 november 2025, 16:30 uur) ontving ik evenwel geen bewijs van uitvoering en werd het bedrag nog niet bijgeschreven op onze rekening. Ik verzoek u vriendelijk, maar met aandrang, om mij uiterlijk binnen de 24 uur het bewijs van uitvoering van de terugbetaling, met transactiereferentie en uitvoeringsdatum te bezorgen. Hoewel u in uw bericht aangaf dat de wettelijke terugbetalingstermijn loopt tot 8 november 2025, verwacht ik dat u het bewijs onverwijld deelt zodra dit beschikbaar is, zodat het dossier correct kan worden opgevolgd.

N. L.

Naar: TV Outlet

07/11/2025

Beste, Wij wensen u te informeren dat de terugbetaling van €747,65 met betrekking tot bestelling #412874 bij TV Outlet (Rubiconcepts B.V.) inmiddels werd ontvangen. De verkoper heeft het bedrag op 6 november 2025 overgemaakt, en dit werd intussen op onze rekening bijgeschreven. Wij beschouwen de zaak hiermee als volledig opgelost en vragen om het dossier bij Test Aankoop als afgesloten te beschouwen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform