Terug

Niet geleverd pakket

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Post NL

13/01/2022

Op 4/1 werd een pakket naar mijn verzonden. Dat pakket is na meer dan een week nog steeds niet geleverd. De informatie die op de PostNL app en op de site getoond wordt klopt niet. Na het indienen van een eerste klacht is er geen resultaat. 3 dagen na de klacht krijg ik een melding dat de verzender een onderzoek moet vragen. Dat kan ik als ontvanger niet doen, en mijn dossier wordt afgesloten. Er is echter geen resultaat na mijn klacht. De laatste weken zijn er wel meerdere issues en zijn er nog pakjes die achterblijven. Ik snap dat het druk is, maar transparantie en zeggen wat er gebeurd is toch het minimum. Uiteindelijk betaal je toch, als klant, voor de verzending.

Berichten (4)

Post NL

Naar: N. B.

14/01/2022

Geachte heer Berx,Uit de scans die ik kan zien via uw tracktrace code kan ik zien dat uw pakket op 07/01 om 12:07 is overgedragen aan een PostNL Punt waar u de zending kan afhalen.T' ElzekrantjeLiersesteenweg1102860Sint-Katelijne-WaverBelgieIndien het pakket daar toch niet blijkt te liggen dient u inderdaad contact op te nemen met de afzender van het pakket.De afzender is verantwoordelijk voor het aanmaken van het verzendlabel en het opsturen van het pakket, mocht er dus iets fout lopen zijn zij de partij die met ons dienen contact op te nemen.In het systeem kan ik zien dat mijn collega's u op 10/01 al eerder deze informatie hebben verstrekt via e-mail. Echter heeft de afzender tot op vandaag nog geen contact opgenomen om een onderzoek op te starten. Tot die tijd kunnen wij dus jammer genoeg niet veel doen.Ik raad u dus aan om contact op te nemen metLeernaaimachine.nl en hen dit verzoeken te doen.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SofieKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

N. B.

Naar: Post NL

14/01/2022

Hallo Sofie, op jullie site en op de APP staat nog steeds dat het pakket onderweg zou zijn naar het postpunt. Ik zal gaan kijken of het er is. Neemt niet weg, dat men niet eens hier heeft proberen te leveren. Dat is dus ook niet correct. Waarom heeft men dan niet gezegd, toen ik maandag een klacht liet registreren en een case liet opmaken dat het pakket op een postNL punt geleverd zou zijn? Als gebruiker is het zeer moeilijk de juiste informatie te krijgen. Ze is dan ook nog eens tegenstrijdig. Op de APP en op de website staat dat mijn pakket sinds 7/1 onderweg is naar het postpunt, en dat ik een bericht zou krijgen als het er is. Dat zie je ook vandaag nog. Zie pdf in bijlage. De informatie dat ik de verzender moet vragen een klacht op te maken, heb ik pas gisteren ontvangen, op 13/1 en niet op 10/1. Op 10/1 is de case genoteerd en is me gezegd nog even geduld te hebben. Op 13/1 krijg ik dan een mail dat de case wordt afgesloten. Het blijft een vreemde en zeer verwarrende manier van communiceren. De service is in ieder geval niet correct. Zoals gezegd heeft men niet geprobeerd op mijn adres te leveren. Daar betaal ik nochtans voor. Ik ga langs het postNL punt gaan en ik hou u op de hoogte.mvg,NicoNico Berx+32 479 99 31 63

Post NL

Naar: N. B.

14/01/2022

Geachte heer Berx,Op 06/01 om 18:06 kan ik zien dat ze uw pakket hebben proberen leveren, maar dat de bezorging niet is gelukt.Indien u op dat moment wel thuis was, gelieve hier dan ook melding van te maken dan kan ik dit doorzetten naar het desbetreffende depot die verantwoordelijk was voor de levering. De bezorger van uw pakket wordt hier dan over aangesproken door zijn leidinggevende en uw klacht wordt geregistreerd.Ik begrijp dat de informatie uit de tracktrace verwarrend is, soms ontstaan er problemen via de website die ik zelf ook niet kan verklaren.Ik heb daarom gekeken via de professionele tracktrace en kan zien dat uw pakket op het adres zou ingescant zijn van de afhaallocatie.Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SofieKlantenservice PostNL Pakketten Belgiewww.postnl.be/PPlease consider the environment before printing this e-mail.Uw vraag:

N. B.

Naar: Post NL

14/01/2022

Hallo Sofie, het pakje is terecht en was in het PostNL punt. Dank je voor je hulp. Om op je vraag te antwoorden: de 6de was er heel de dag en heel de avond iemand thuis. De track and Trace werkt niet correct en wat zeker raar is, is dat de helpdeskmedewerker waar ik maandag 10/01 mee gesproken heb, dan niet in de professionele track and trace gekeken heeft en me niet gemeld heeft dat het pakje in het afhaalpunt was. Ik begrijp volkomen dat jullie en de bezorgers het heel druk hebben, maar transparantie in track and trace zou echt helpen. In ieder geval, dank je voor je hulp. mvg,NicoNico Berx+32 479 99 31 63


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform