Terug

niet / gebrekkig uitvoeren van onderhoud

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

05/11/2023

05/11/2023 Betreft: klacht aangaande niet / gebrekkig onderhoud van mijn wagen. Mercedes c 220 d WDD2052071F626687 (01) Eerste inschrijving 11/08/2017 Kilometerstand 120.000. Foto’s na de beschrijving. Beste, Ik heb mijn wagen aangekocht via Mercedes Certified bij garage Schelkens te Willebroek. In de aankoopprijs waren 2 onderhoudsbeurten inbegrepen. Zoals voorgeschreven bracht ik de wagen volgens de voorgeschreven normen op onderhoud bij garage Schelkens te Willebroek. Midden september besloot ik de wagen te laten onderhouden door een garage in mijn dorp. Bij afhaal kreeg ik te horen dat de auto jaren niet onderhouden is. De olie was pikzwart en waterachtig, de olie, mazout- en luchtfilter jaren niet vervangen. De ruitensproeiervloeistof was getransformeerd tot een gel en verstopte het hele sproeisysteem. ( na de “laatste” onderhoudsbeurt bij garage Schelkens aangevuld) Oorzaak: aangevuld met residu van een bijna leeg vat of slechte kwaliteit. De garagist was verbaasd en had de filters opzijgelegd om zijn bewering te staven. Vervolgens heb ik de filters mee naar huis genomen en gefotografeerd. Diezelfde avond heb ik via de klachtendienst van Mercedes contact opgenomen. Op de chat heb ik mijn klacht geformuleerd en de foto’s gemaild. ( zie onder dit schrijven) Daarop kreeg ik via mail reactie van garage Schelkens te Willebroek om de situatie te bespreken. Ik vroeg alvast om de productiedata van de filters aan de hand van de serienummers op te vragen. Die week ben ik naar Mercedes concessiehouder garage Schelkens in Willebroek gegaan. Ze ontkenden in eerste instantie het niet uitgevoerde onderhoud. De filters moeten slechts om de 75.000 km vervangen worden. Productiedata haf garage Schelkens niet opgevraagd. Ondertussen had ik bemerkt dat de productiedata ook vermeld staan op de filters. Na een grondigere vergelijking van de productiedata met de onderhoudshistoriek van de wagen bleek mijn klacht gegrond. De auto reed tot 09/2023 met filters gemonteerd in de fabriek tijdens de productie van de wagen. Dit wil zeggen 7 jaren zonder vervanging. (De onderstaande foto’s spreken voor zich) De oorzaak was volgens garage Schelkens te vinden in de software van Mercedes die de onderhoudsaanbevelingen niet heeft aangegeven. Mea culpa! Aangezien een correct onderhoud een vereiste is voor de garantievoorwaarden stel ik mij vragen bij de technische toestand van de wagen. Sinds mijn gesprek bij garage Schelkens heb ik niets meer van de garage gehoord. Ook van Mercedes heb ik niets gehoord niet tegenstaande mijn vraag via de chatbox. Verbazingwekkend, de klacht lijkt me ernstig en…ik heb toch betaald voor de onderhouden. Bovendien is het de 3de wagen die ik koop via Mercedes Certified / Nearly new car. Mijn vertrouwen is ernstig geschaad. Ik verwacht op zijn minst reactie en een correcte schadevergoeding voor het niet/gebrekkig uitvoeren van de onderhoudsbeurten. Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben en zie uw reactie tegemoet. Serge Daelemans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform