Terug

Niet Europees conform toestel geleverd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: bol.com

11/02/2024

Ik bestelde een Samsung s23 ultra bij Bol.com op 25 November 2023.Na een spijtige schermbreuk wil ik het toestel laten herstellen bij Samsung omdat deze de waterdichtheid en de nodige garantie toekennen .Nu kan ik dit volgens Samsung NIET laten herstellen daar dit blijkbaar een niet Europees conform toestel is en deze dan ook nooit bij Samsung kan worden hersteld wat er ook nog in de levensduur van het toestel gebeurd.volgens de Europese wetgeving van 2021 mag een niet Europees toestel (in ons geval blijkbaar voor de Vietnamese markt)niet meer verkocht worden in Europa .Bol.com raadt ons gewoon aan een herstelling te laten doen via een repairshop maar dit is totaal naast de kwestie daar wij ind e toekomst nergens terecht kunnen voor officiële herstellingen noch voor deze herstelling.Deze niet Europese toestellen kosten ook de helft van de door ons betaalde prijs

Berichten (9)

bol.com

Naar: V. D.

12/02/2024

Hoi Vincent,Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels in contact bent gekomen met onze platformbemiddeling afdeling bent.Zij kunnen je het beste verder helpen in deze garantiekwestie. Ik ga er dan ook van uit dat zij dit verder met u oplossen.Met vriendelijke groet,Mike van bol

V. D.

Naar: bol.com

12/02/2024

Beste Mike ,Dit gaat niet om een garantie kwestie maar om het feit dat we nergens terecht kunnen met dit toestel en vooral niet bij Samsung zelf.Wij hebben betaald voor een europees model en willen dit dan ook krijgen .Gelieve een constructief antwoord te bieden !Mvg.Vincent Dujardin.

bol.com

Naar: V. D.

13/02/2024

Goedemorgen Vincent,Dank voor je reactie. Ik heb het misschien niet de juiste benaming gegeven, maar desalniettemin gaat het om een toestel dat niet is wat het moet zijn en de garantie die u wel wilt hebben omdat u betaald heeft voor het volledige product.Zoals gezegd, bent u inmiddels in contact gekomen met onze platformbemiddeling afdeling (hoofdkantoor). Zij kunnen u het beste verder helpen in deze kwestie. Zij hebben u gisteren een e-mail gestuurd en zijn proberen in contact te komen met de partner om dit op te lossen.Ik ga er dan ook van uit dat zij dit verder met u oplossen.Met vriendelijke groet,

V. D.

Naar: bol.com

14/02/2024

Beste , ik had al geïnformeerd naar jullie partner maar blijkbaar is de samenwerken uwer zijde stop gezet.

bol.com

Naar: V. D.

15/02/2024

Beste Vincent,Dank voor je bericht. Dat zie ik inderdaad ook.Echter is ons partnerbemiddelingsteam bezig met de kwestie en komen zij spoedig terug op de kwestie.Ik zie dat zij een herinnering in het systeem hebben gezet om verder te gaan met de kwestie.Je wordt spoedig verder geholpen.Met vriendelijke groet,Mike van bol

V. D.

Naar: bol.com

15/02/2024

Beste Rosita, Omdat we willen dat ook Testaankoop volgt sturen we hieronder uw mail die u niet via platform Testaankoop verstuurde maar wel naar ons privé.Wederom willen we bevestigen dat het ons NIET gaat om de schade aan het toestel maar wel om het feit dat er via uw verkopers platform een gsm werd verkocht die NIET bestemd is voor de Europese markt wat strict verboden is. Wij hebben het toestel via u gekocht en u bent verantwoordelijk dit voor al uw partners te checken. Daardoor kunnen wij het toestel NIET herstellen naar wens. Ook al valt het buiten garantie: wij kunnen er nergens voor terechtGraag passend reageren en de wetgeving inzake correct toe passen, zo niet gaan wij verdere stappen ondernemem via de advocaten van TestaankoooMvg VincentBeste Vincent,Onlangs heb ik je onderstaande e-mail gestuurd over de Samsung Galaxy S23 Ultra 5G van bovengenoemde bestelling.We hebben de verkoper verzocht om iets voor je te betekenen hierin maar helaas hebben we geen reactie van hem ontvangen, hij is ook niet meer actief op ons platform. Wij kunnen hier verder dan ook niet in bemiddelen omdat het gaat om gebruikersschade. Wij kunnen vanuit bol alleen bemiddelen als het gaat om een defect binnen de garantie. Wij zijn als bol geen onderdeel in deze koopovereenkomst, de koopovereenkomst is gesloten tussen jou en de verkoper Electro phenix.Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet,Rositabol.com bemiddelingsspecialistwww.bol.com

V. D.

Naar: bol.com

21/02/2024

Beste,Kunnen jullie ons laten weten wanneer we antwoord kunnen ontvangen..?Alvast bedanktVincent

bol.com

Naar: V. D.

22/02/2024

Beste Vincent,Dank voor je bericht. Ik zie dat onze platformbemiddelingsafdeling morgen een herinnering in het systeem heeft gezet om weer naar de kwestie te kijken.Daarna zullen wij contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,Mike van bol

V. D.

Naar: bol.com

23/02/2024

Beste,Graag dringend reactie omtrent stand van zaken in ons dossier via Testaankoop platform.We krijgen het gevoel niet au serieux genomen te worden. We zitten ondertussen al weken zonder gsm en zonder constructieve oplossing van uw kant uit. Mvg Vincent Dujardin


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform