Terug

Niet erkennen van garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. R.

Naar: SAMSUNG BENELUX

28/01/2024

Beste,Mijn tv toestel begaf het terwijl we keken, over een half uur tijd: van een kleine flikkering in het beeld tot een zwart scherm met enkel een kleine blauwe flikkering. Het toestel was 15 maanden oud. Na contact met Samsung werd me gezegd dat dit binnen de garantietermijn viel en ze het toestel zouden ophalen. Na 2 weken kwam men eindelijk het toestel ophalen . Ik vertelde aan de telefoon dat we de originele verpakking niet hadden, geen probleem volgens de chauffeur , liever niets dan, ze namen het zo wel mee. De voetjes werden verwijderd en mijn toestel werd meegenomen. Intussen bleek dat een reparatiedienst het toestel had opgehaald (Letmerepair). Ik hoor niks en doe zelf navraag bij Samsung. Ze gaan me terugbellen want weten ook niets . Ik ontvang plots een mailtje van letmerepair met een dossier en inloggegevens. Daar zie ik dat de schade buiten garantie valt . Er staat niets gespecificeerd. Ik bel weer naar Samsung, zij weten het ook niet, gaan me iets laten weten. Ondertussen vraagt letmerepair of ik wil antwoorden op hun prijsopgave. Dit deed ik niet want in elk geval verklaar ik te willen betalen: reparatie kost 100 euro meer dan de aankoopprijs, wil ik het toestel terug dan betaal ik dossierkosten, wil ik het niet terug dan betaal ik recyclage en ophaling . Ik wil helemaal niets betalen, had gewoon gerekend op garantie en had er vertrouwen in dat alles correct zou worden afgehandeld . Mijn laatste telefoon naar Samsung vertelde me dat er schade een het beeldscherm zou zijn. Ik heb gelukkig een video van het scherm en defect zonder zichtbare schade . Indien dit geen garantie zou zijn dan heb ik wel recht op een technisch rapport van de schade denk ik en ik wens ook helemaal niets te betalen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform