Terug

Niet de gevraagde reparatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. M.

Naar: Cool blue

26/02/2021

Beste, hieronder de hele conversatie via mail.Feit is, ik wordt niet graag voor voldongen feiten gesteld, feiten die veranderen zonder de klant te waarschuwen, geen vrije keuze te maken.Ik voel mij bedrogen en wens een rechtzetting van het bedrijf uit.Beste HugoMomenteel heeft de reparateur nog niets gedaan aan je tablet zolang er geen keuze komt op de prijsopgave. Zoals eerder aangehaald zijn zij verplicht om alle gebreken om te lossen en kunnen ze dus niet enkel het opstartprobleem oplossen zonder het scherm te vervangen. Als je ervoor kiest het product onhersteld retour te vragen, zal het opstartprobleem ook niet aangepakt zijn. Sorry dat ik je geen beter nieuws kan brengen, maar dat is de retourprocedure waaraan we ons moeten houden. Als er toch nog vragen zijn, horen we ze graag.Zo niet, kan je best via het linkje je keuze voor de prijsopgave doorgeven. Met vriendelijke groet, Shauni van Coolblue Backoffice Medewerker titleAlles voor een glimlach Coolblue.be E-mail: klantenserviceSent from FrontOn February 25, 2021, 8:54 PM GMT+1 hugo wrote:Beste,daar geloof ik niet inIk heb gevraagd het opstartprobleem op te lossen en het andere nietAls ik hem nu terug krijg, start hij dan op of niet?Denk dat dit mijn laatste aankoop bij Coolblue zal zijn in ieder geval ga ik mijn info inwinnen bij Test Aankoop, mijn lidgeld eens laten werkenMvgHugoVan: Coolblue Aan: Hugo [hugo]Verzonden: Donderdag 25 februari 2021 12:00:13Onderwerp: Re: Er is een prijsopgave opgesteld voor je reparatieBeste HugoIk begrijp dat het niet fijn is om een prijsopgave te ontvangen.Ik heb de prijsopgave er bijgenomen, alsook de vorige reparatie waarvoor je de tablet had opgestuurd voor de barst in het scherm.Vorige reparatie 17 januari 2020Toen je de tablet opstuurde in januari 2020 om de barst te herstellen, kreeg je inderdaad te horen dat een reparatie niet kon. De reden hiervoor was dat de reparatie over de € 200,- kostte en wij toen geen reparatie mochten aanbieden die duurder is dan de aankoopprijs van het product. Daarom had je toen enkel de optie om hem onhersteld terug te krijgen. VeranderingSinds enkele maanden mogen wij wél een prijsopgave versturen waarbij de reparatie duurder is dan de aankoopprijs van het product omdat je als klant dan zelf kan kiezen welke optie je wil. Dat is dus ook wat er nu is gebeurd. De reden waarom de reparatie duurder kan zijn, is omdat er administratiekosten, werkkosten en dergelijke bijkomen. Deelreparatie niet mogelijkDaarnaast is de reparateur verplicht om een volledige reparatie uit te voeren. Ze kunnen dus niet enkel het opstartprobleem oplossen zonder het scherm te herstellen. OptiesOmwille van alle bovenstaande redenen is er dus nu voor deze reparatie wél een prijsopgave met de 3 opties:Reparatie voltooien voor € 200,98Onhersteld retour sturen voor € 39,95Gratis milieuvriendelijk vernietigenJe kan via de mail de keuze doorgeven.Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Shauni van Coolblue Backoffice Medewerker titleAlles voor een glimlach Coolblue.be E-mail: klantenservice coolblue Sent from FrontOn February 24, 2021, 9:12 PM GMT+1 hugo wrote:Beste,kan u tegen de reparateur vertellen dat ik geen enkel geloof meer hecht aan hun merk of artikels?Op 17/01/2020 werd het product voor dit euvel naar de hersteller gestuurd en kon het niet hersteld worden, dit kostte me toen 33€Nu zou het plots wel kunnen voor 200,98€?????????????????????????Het product kostte me 158,99€ + die eerste nutteloze retourzending van 33€Nu stuur ik het retour omdat het product niet meer opstart, NIET om de display te vervangen.U bent mijn tussenpersoon met de reparateur.Dus als ze hem terug opgestart krijgen, dan krijg ik hem graag terugIk heb het NIET opgestuurd om de display te vervangen die ze toen niet konden vervangen, dus ik verzet me tegen deze offerteLaat uw goede naam en dienstverlening niet verprutsen door Lenovo aubmvgHugo Van: Coolblue Aan: Hugo Verzonden: Woensdag 24 februari 2021 13:26:17Onderwerp: Er is een prijsopgave opgesteld voor je reparatieCoolblue Alles voor een glimlach. Beste Hugo,Je Lenovo Tab 4 8 2GB 16GB Zwart met retournummer 5698544 is kortgeleden naar een erkende reparateur gestuurd.Hierbij is er vastgesteld dat het gevonden defect helaas niet onder garantie gerepareerd kan worden. Daarom ontvangje van ons een prijsopgave. De reparateur heeft het volgende defect gevonden:display is beschadigd (krasjes/barstjes) Dat kan opgelost worden door de volgende werkzaamheden:display vervangenOm deze werkzaamheden uit te voeren ontvang je van ons een prijsopgave van €200,98. Deze reparatiekosten dien je eerst te betalen, waarna we jouw product repareren.Wat wordt er van mij verwacht?Jij bepaalt wat er met je product gebeurt. Je hebt drie mogelijkheden: Het product repareren. Dan betaal je de reparatiekosten van €200,98. Klik op deze link om te betalen, waarna we de reparatie starten. Het product niet repareren, maar wel terug laten sturen. Dan sturen wij het product onhersteld terug en betaal je de onderzoekskosten van €39,95 via deze link. Het product niet repareren en ook niet terug laten sturen. Daarmee doe je kosteloos afstand van het product en vernietigen wij deze op een milieuvriendelijke wijze. Door op deze link te klikken, geef je deze keuze door.Het is helaas niet mogelijk om een gedeelte van het ingeleverde product te repareren.

Berichten (2)

Cool blue

Naar: H. M.

01/03/2021

Beste,Helaas kunnen wij effectief geen deelherstelling laten uitvoeren. Het toestel is niet gedekt door de garantie. Enkel door alle defecten te laten herstellen is het toestel wél opnieuw gedekt door de garantie. De herstelling kan enkel doorgaan wanneer alle defecten mogen verholpen worden van onze klant.Wilt de klant dit niet, dan kan als reactie op de prijsopgave laten weten dat hij het toestel onhersteld retour wenst te ontvangen, mits betaling van de onderzoekskosten. Bij de vorige maakte een van mijn collega's een vergissing en werd de klant als gevolg al 33 euro aangerekend. Dit zijn de onderzoekskosten exclusief btw. De klant had toen feitelijk ook gewoon 39,95 euro moeten betalen. De klant heeft dit toestel namelijk eerder aangemeld ter herstelling en net zoals nu heeft de klant toen een prijsopgave ontvangen, waar hij niet akkoord mee ging.Het toestel werd daarna opnieuw aangemeld, en vanzelfsprekend heeft de klant nu weer een prijsopgave ontvangen. Ik vermoed dat het niet duidelijk was voor de klant dat dit het geval zou zijn, en willen daarom uit coulance aanbieden om de onderzoekskosten naar aanleiding van deze retour voor onze eigen rekening nemen. Dit is het beste voorstel dat wij kunnen maken.We vernemen graag jullie bevestiging dat wij het toestel retour kunnen vragen bij de hersteldienst.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel: (+32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 560 2610 Antwerpen www.coolblue.be --- original message ---On February 26, 2021, 11:33 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

H. M.

Naar: Cool blue

01/03/2021

Beste,bij de eerste maal kreeg ik de koele mededeling dat het toestel niet kon worden hersteld, zonder meer.U neemt als Coolblue winkel, tussenpersoon in feite de retourkosten voor eigen rekening.Mooie geste dat jullie als winkel terug siert.U mag mij het toestel dan onhersteld terugbezorgen.Bij Coolblue zal ik dan blijven als klant maar Lenovo verliest de zoveelste.Dank voor jullie aanbieding waar ik dus op ingaMvgHugo


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform