Terug

Niet-conforme levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

J. S.

Naar: bol.com

31/03/2025

Niet-conforme levering door bol.com – tekort in hoeveelheid vloeibare zeep Op 18 maart 2025 bestelde ik via bol.com het product “Driehoek Vloeibare Groene Zeep - Ongeparfumeerd - 6 x 725 ml” (Bestelnummer: A00046M501). Bij ontvangst stelde ik vast dat de flessen niet de opgegeven hoeveelheid bevatten. Bij nameting bleek dat elke fles gemiddeld slechts ongeveer 700 ml bevatte, dus circa 25 ml minder dan aangegeven. Over de volledige levering komt dit neer op een tekort van 150 ml. Ik meldde dit tekort via chat aan bol.com. Jullie voorgestelde oplossing was om de flessen terug te sturen in ruil voor een nieuwe levering. Hiermee ga ik niet akkoord, om volgende redenen: Het betreft een duidelijk en meetbaar conformiteitsgebrek. Volgens het consumentenrecht moet een product voldoen aan de beschrijving bij aankoop. In deze is Bol.com bij wet verantwoordelijk voor non-conforme leveringen. De last om het product terug te zenden mag niet disproportioneel zijn voor de consument. Concreet zou ik de producten moeten herverpakking in stevig materiaal en overbrengen naar een verzendpunt. Volgens de Europese Richtlijn 2019/771 en Boek VI van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht (art. VI.44 en volgende) heb ik als consument recht op een product dat beantwoordt aan de overeenkomst. Bij gebrekkige levering moet de verkoper kosteloos een gepaste oplossing bieden, zonder overmatige overlast. Ik verzoek Testaankoop om deze melding te registreren en waar mogelijk bemiddeling op te starten. Ik kan indien gewenst bewijsmateriaal aanleveren van de metingen. Verkoper: bol.com Johan Schandevyl

Berichten (1)

bol.com

Naar: J. S.

31/03/2025

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. Ik ga dit even neerleggen bij de productspecialist. We komen erop terug. Met vriendelijke groet, Natalya Motshagen Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 31 maart 2025 14:02 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Niet-conforme levering ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform