Terug

Niet-communicerende digitale meter elektriciteit

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. B.

Naar: FLUVIUS

17/04/2023

BesteWe zijn in mei 2021 gestart met onze nieuwbouw. Oplevering juni 2022. Tot heden beschikken we over een digitale meter (verplicht) deze is volgens de eisen van Fluvius geplaatst en aangesloten maar kan niet communiceren... hierdoor geen digitale meterstanden doorgeven, geen energiedelen, geen uitlezing vanop afstand (apps, Luminus energy control), geen maandelijks domiciliëring bij Luminus en dus geen maandelijks vergoeding voor onze export elektriciteit. We investeerden zeer veel geld in zonnepanelen en thuisbatterij, maar dit maakt het ons wel zéér moeilijk. Enkel betalen en facturen maar klanten die geld terug moeten krijgen op een eerlijke manier, helaas dat kan niet! Zeer spijtig en zeker wetende dat we niet de enige zijn in deze situatie... Problemen creëren is ook problemen oplossen maar niet voor Fluvius zo blijkt.Hiervoor zijn al meer dan 30 gesprekken met Luminus gevoerd... zij kunnen hier niets aan doen.Meerdere keren telefonisch contact met Fluvius, hier krijgen we geen antwoord of respons. Ze schuiven zelf dit probleem af op Luminus.- We zijn sinds 4-08-2022 al in contact hiervoor een oplossing te vinden. Met vriendelijke groet

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: C. B.

09/05/2023

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: C. B.

16/05/2023

BesteWij stuurden de klant op 19/4/2023 volgend antwoord via mail '˜Onze excuses voor het late antwoord.We zien inderdaad dat we de elektriciteitsmeter niet meer kunnen uitlezen.We hebben dit doorgestuurd naar de betrokken diensten om na te kijken.Uw vraag zal zo snel mogelijk behandeld worden, maar het is druk op deze diensten, onze excuses hiervoor, gelieve nog even geduld te hebben.Belangrijk: dit heeft uiteraard geen enkel gevolg voor de registratie van je verbruik op de digitale meter. Ook zonder uitlezing vanop afstand blijft de registratie correct verlopen.Alleen zullen we op het moment van facturatie door jouw energieleverancier, een manuele meteropname moeten voorzien vanuit Fluvius, hetzij via onze meteropnemer, hetzij via brief of email.Als het mogelijk is zullen we de meter alsnog uitlezen.Zodra we feedback van de betrokken dienst krijgen sturen we u een update door.'Vriendelijke groetenElly Aerts s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform