Terug

Niet bezorgde post, dossier afgesloten door bpost.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. L.

Naar: bpost

16/09/2020

Op 5/09/20 • Heb ik via de website van bpost mijn beklag geformuleerd i.v.m. met niet ontvangen tijdschriften in de maanden juli en augustus. Voor zover ik kan nagaan 11 nummers van 3 verschillende afzenders: Medisch Contact, Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, Test Aankoop en Test Aankoop Invest. Een gedetailleerd overzicht werd toen bijgevoegd.Tevens heb ik er op gewezen dat zoiets heel vervelend is omdat mogelijk ook andere post niet werd bezorgd. Met genummerde tijdschriften is dat makkelijk te controleren. Met gewone post niet of minder. Achteraf gezien was het in elk geval opvallend dat in deze (vakantie)periode soms verschillende opeenvolgende dagen geen post werd bedeeld. Iets wat normaal zelden of nooit gebeurt.• Antwoord van noreply@bpost.be: “er werd een dossier geopend met #:1-30307420793”“Uw dossier wordt nu verder onderzocht door een van onze collega’s, die u in de loop van de komende dagen zal contacteren met meer informatie.”Op 12/09/20: • Bericht van klantendienst@bpost.be: “Bij deze bevestigen we dat we je bericht … over het distributieprobleem goed hebben ontvangen.”“We gaan je dossier … onderzoeken en zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat dit probleem zich niet herhaalt”…” En natuurlijk staan we steeds ter beschikking voor verdere vragen of opmerkingen”Op 15/09/20 • Stuur ik een mail aan klantendienst@bpost.be met de vraag wat er verder gaat gebeuren en of ik op de hoogte wordt gebracht van het resultaat van het onderzoek.• Antwoord van noreply@bpost.be: “Het dossiernummer dat u vermeldt, werd … afgesloten. Daarom hebben we voor u een nieuw dossier opgemaakt … met # 1-30504720804.”… “Verder contact kan best gebeuren via: www.bpost.be/support.”• Vervolgens stuur ik dezelfde vraag opnieuw via www.bpost.be/support, met vermelding van beide dossiernummers.• Antwoord van noreply@bpost.be: “Het dossiernummer dat u vermeldt in uw bericht is bij ons niet gekend”Hierbij wil ik het volgende opmerken:1. Voor de klant wordt het zo moeilijk mogelijk gemaakt om contact op te nemen met bpost. Dit moet gebeuren via de website, met de nodige ingebouwde beperkingen. Antwoorden komen van een “noreply” e-mailadres. De toegekende dossiernummers zijn ofwel afgesloten ofwel zijn ze bij bpost niet gekend, enz. 2. Op 05/09 wordt vermeld: “uw dossier wordt nu verder onderzocht”. Op 12/09 meldt bpost: “we gaan je dossier onderzoeken…” Maar enige informatie, zoals vermeld in de mail van 05/09 wordt niet gegeven. Op 15/09 stel ik hierover vragen en het blijkt dat het dossier reeds is afgesloten. Men meldt dus met één week tussenpoos eerst dat het dossier onderzocht wordt, nadien dat men het gaat onderzoeken en meteen daarna wordt het dossier afgesloten.3. Bpost kent een nieuw dossiernummer toe maar bij contactname blijkt men dit nummer niet te kennen. De klantendienst is derhalve ofwel chaotisch ofwel schuift men bewust een dossier af, zonder onderzoek noch gevolg.

Berichten (2)

bpost

Naar: L. L.

17/09/2020

1-30545839377Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-E1A38JN]

L. L.

Naar: bpost

20/09/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform