Terug

Niet akkoord met vouchervoorwaarden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. C.

Naar: De Blauwe Vogel

07/07/2020

Beste,Ik boekte een rondreis in Italie met De Blauwe Vogel op 26 September 2019, die zou doorgaan van 5 September 2020 t/m 15 September 2020.Naar aanleiding van de COVID-19 uitbraak en de daaruit volgende maatregelen oordeelde De Blauwe Vogel dat het niet mogelijk was een veilige en comfortabele rondreis te realiseren. Dit was ook onze mening.Op 11 Juni 2020 ontvingen we een mail van De Blauwe Vogel met daarin de annulering en een tegoedbon voor het reeds betaalde voorschot, niet van De Blauwe Vogel maar van Expair Tours, waar wij niets hadden besteld en ook geen overeenkomst mee hebben afgesloten.15 Juni stuurde ik daar op de volgende mail:Volgens de geldende wetgeving (cfr. FOD Economie reizen en Consumenten ombudsdienst) moet de reisorganisatie waarbij we de reis hebben geboekt (De Blauwe Vogel) een tegoedbon met een geldigheid van een jaar te verstrekken die ons toelaat een andere reis naar keuze te boeken bij de reisorganisatie in kwestie (De Blauwe Vogel) of na een jaar een terugbetaling te vragen van de reeds gestorte bedragen.Vermits U ons een tegoedbon verstrekt die betrekking heeft op een door U gemaakte afspraak/boeking bij Expair tours, protesteer ik daar tegen.De tegoedbon moet door de De Blauwe Vogel verstrekt worden om ons op die manier toe te laten een reis naar keuze te boeken bij de reisorganisatie waar we de originele - nu geannuleerde - boeking hebben gemaakt.We hebben immers geboekt bij Uw reisorganisatie: De Blauwe Vogel en niet bij Expair Tours.Gelieve daarom ofwel:1) Ons een tegoedbon te verstrekken die ons toelaat een reis te boeken uit de catalogus van De Blauwe Vogel en het voorschot van die reis (al dan niet volledig) te voldoen met de tegoedbon.2) Het reeds gestorte bedrag van 1.100€ volledig terug te storten.Daarop heb ik een mail ontvangen:BesteWij zijn het reisbureau waar u heeft geboekt. Expair tours is de touroperator. Expair tours heeft een ruim aanbod waar u uit kan kiezen. Het volgende is te lezen op uw website:U zal snel merken : we zijn geen gewoon reisburo, zoals U er op elke hoek van de straat wel een vindt. Bij ons is reizen geen beroep, maar een ware passie.U vindt bij ons dan ook originele aanbiedingen, verrassende themadagen en buitengewone prijzen, die men bij een ketenwinkel niet kan of wil organiseren wegens gebrek aan tijd & enthousiasme. Bij reisfamilie Carlier zijn we 24 uur op 24 bezig met reizen en alles wat daarmee te maken heeft...We wensen dan ook een tegoedbon van de reisorganisator waar we bij hebben gemaakt en niet van een onderaannemer waar u een afspraak mee hebt gemaakt.Dank bij voorbaat voor uw antwoord.

Berichten (1)

F. C.

Naar: De Blauwe Vogel

31/07/2020

Beste,(Waarschijnlijk) naar aanleiding van onze klacht via TestAankoop ontvingen we op 8 juli een voice mail bericht van ene Kristof die namens De Blauwe Vogel het bericht insprak dat we de ontvangen tegoedbon kunnen gebruiken om een reis te boeken uit het aanbod van De Blauwe Vogel en niet enkel van Expair.Niettegenstaande 2 maal een mail - met de vraag om dit schriftelijk te willen bevestigen - te hebben verstuurd naar het mail adres kristof@deblauwevogel.be: de eerste keer op 8 juli, de tweede keer op 13 juli, heb ik tot op heden geen schriftelijke confirmatie mogen ontvangen.Gelieve dit zo snel mogelijk te doen aub.Alvast bedanktMvgFrank Claessens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform