Terug

Niet akkoord met factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. T.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

03/05/2021

Ik breng op 08/02/21 mijn A45AMG binnen o.w.v. schakelproblemen zodat men een diagnose kan stellen. De wagen schakelt laat op wanneer ik het volle vermogen opzoek, bonkt wanneer ik deze in versnelling zet...Diagnose: accu is slecht en veroorzaakt aangegeven problemen.Ik stel dit in vraag aangezien ik dacht aan een probleem met de boite of met de koppeling. Een accu kan ik ook elders aan een lagere prijs aankopen, maar de automaat moest terug afgesteld worden hierop. Ik laat deze vervangen en betaal €641,89. Het probleem is volledig verholpen volgens hen en de automaat moet niet meer nadenken. Ik mag de wagen terug afhalen en betaal de factuur.Echter merk ik nadien geen verbetering op tijdens het rijden.Op 17/03/21 is de wagen terug bij deze garage om logos te plaatsen. Bij afhaling van de wagen geef ik aan dat de wagen nog steeds dezelfde problemen vertoont tijdens het rijden. Een mechanieker gaat mee om een korte rit te maken en geeft aan dat de wagen perfect schakelt. Ik krijg als uitleg dat het geen DSG automaat is en dat mijn wagen in orde is.Ik neem de wagen dus terug mee.In de daarop volgende weken lijkt het probleem zich alsmaar vaker voor te doen. Ik ben nog steeds overtuigd dat er iets mis is met mijn wagen en vraag opnieuw om een diagnose uit te voeren op de wagen. Op 08/02/21 gaat de wagen opnieuw binnen met nog steeds dezelfde klachten.Enkele dagen later krijg ik telefoon dat blijkt dat de dubbele koppelplaat aan vervanging toe is. Kostenplaatje +/- 3000€.Nu vraagt men een factuur te betalen van 438,99€ om deze diagnose te stellen.Ik ben niet akkoord met deze factuur gezien ik op 08/02 de wagen al binnen bracht ter diagnose met exact dezelfde problemen. Ik betaalde reeds €641,89 en mijn wagen stelt nog steeds dezelfde problemen.Men heeft dus een verkeerde diagnose gesteld, wat naar mijn inzien niet de fout van de klant is.Ik wens deze laatste factuur dan ook niet te betalen of wens op zijn minst een tegemoetkoming. Kortom ben ik al 1000€ kwijt aan diagnoses stellen en een foutief onderdeel te vervangen.

Berichten (2)

Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

Naar: S. T.

03/05/2021

DATA NOT AVAILABLE

S. T.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

04/05/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform