Terug

niet akkoord met factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Proximus

29/09/2020

Ik mail met een klacht/betwisting van mijn ontvangen factuur van proximus.Tijdens de verlofperiode had ik meer mobiele data verbruikt dan voorzien in mijn abonnement. Gezien ik een aantal berichten van proximus had ontvangen heb ik contact opgenomen met de klantendienst voor extra mobiele data aan te kopen. Ik heb hiervoor verschillende keren gebeld met de klantendienst van proxiumus op het nummer 0475 15 6000. Hierbij werd mij gezegd dat de aankoop van 1 gigabyte 5 euro kost en dat ik op deze manier de extra kost voor de teveel gebruikte data kon vermijden. De enige kost die uiteraard ging aangerekend worden is de kost voor de aankoop van extra data. Tijdens mijn eerste telefoongesprek op 3 september heb ik 8 gigabyte extra aangekocht. De medewerker kon mijn namelijk niet zeggen hoeveel verbruik ik op dat moment reeds had. Vervolgens heb ik de proximus app gedownload voor mijn exacte verbruik te kunnen raadplegen. Op dat moment bleek dat ik reeds meer dan 20 gigabyte verbruikt had. Vandaar heb ik op 5 september nogmaals gebeld voor 2 gigabyte extra toe te voegen. In totaal had ik dan 22 gigabyte mobiele data (12 vanuit mijn abonnement, 10 extra aangekocht)Deze laatste medewerker heb ik ook uitdrukkelijk gevraagd dit op mail naar mezelf te bevestigen maar dit werd geweigerd. Ik was echter zeer verbaasd toen ik mijn factuur ontving op 11 september. Hier werd een meerkost gevraagd van 214,78 euro. Ik ging ervan uit dat er 50 euro ging worden aangerekend voor de aankoop van 10 gigabyte extra dat (namelijk 5 euro per gigabyte zoals telefonisch aangegeven)• Ten eerste wordt er 5 euro per 500 mb aangerekend, terwijl men telefonisch had gezegd dat dit 5 euro per gigabyte was. • Vervolgens worden er toch extra kosten aangerekend voor het mobiele data verbruik. In totaal werd er 21.486,469 megabyte verbruikt. Ik heb 12.000 megabyte voorzien in mijn abonnement en 10.000 megabyte extra aangekocht. Het enige wat volgens mij dus mag aangerekend worden is 50 euro voor de extra aangekochte mobiele data. Ik heb hiervoor reeds 2 maal gebeld naar de klantendienst. De eerste medewerker die ik aan de lijn had ging navraag doen bij een collega en heeft mij nadien niets meer laten weten. De tweede persoon die ik aan de lijn had weigerde mij verder te helpen omdat volgens hem de telefoonnummer eigendom is van mijn werkgever (ag insurance) en dat ik deze factuur zelf niet kan betwisten. Dit moet gebeuren door de werkgever. Mijn werkgever stuurt mijn mails door naar proximus maar hier krijg ik absoluut geen duidelijk antwoord over de aangerekende kosten. Vandaar de vraag of jullie ervoor kunnen zorgen dat mijn klacht gehoord wordt en dat proximus met een oplossing of ten minste verklaring komt voor de aangerekende kosten.

Berichten (2)

Proximus

Naar: L. V.

30/09/2020

Geachte mevrouw ,Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus SA de droit public, Bd du Roi Albert II 27, B-1030 Bruxelles, TVA BE 0202.239.951 RPM Bruxelles, BE61 0001 7100 3017 BPOTBEB1Ref. [THREAD_ID:192969687586]

Proximus

Naar: L. V.

19/10/2020

Dag mijnheer,Aangezien er voor dit dossier ook een dossier lopende is via de Ombudsdienst Telecommunicatie, zal u via de ombudsdienst hier meer informatie over verkrijgen.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,KarenHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOf bel ons gratis op 0800 22 800Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Sensitivity: Internal Use OnlyThis e-mail cannot be used for other purposes than Proximus business use. See more on s:www.proximus.be/maildisclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform