Terug

Niet afleveren getakeld voertuig

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Touring

24/08/2023

Beste,Op 2 augustus 2023 ben ik in panne gevallen met mijn voertuig te Frankrijk, MONTPELLIER. De problematiek in de eerste dagen na dit voorval, staan uitgelegd in een eerdere klacht.Echter, er werd ons gezegd dat ons voertuig in de loop van de volgende week – na de panne – zou worden afgeleverd in de door ons opgegeven garage.Wij hielden nog respijt met het feit van de feestdag 15 augustus doch we hoorden niets van onze wagen noch van Touring. Na meerdere malen te hebben gebeld met Touring kregen we telkens een ander verhaal. Wat ons opvalt, is het feit dat men telkens een dossierverantwoordelijke zou laten terugbellen om ons op de hoogte te houden. Ofwel gebeurde dit en werd er steeds een ander verhaal verteld, ofwel belde men gewoonweg niet terug. Op 18 augustus om 16:03 uur ontvang ik een sms met de melding “DO NOT REPLY – Beste onze transportdienst bevestigt de levering van uw wagen in België 21/08. Mvg, Touring Assistance”22/08 ga ik naar de opgegeven garage en….geen wagen aan te treffen. Nogmaals gebeld met de dienst Touring en wederom een uitleg die geen steek houdt. Nu zei de – voor het eerst kwam men met deze titel – adjunct dossierverantwoordelijke – dat er een fout staat in de gekregen sms de beambte had er moeten bijschrijven dat dit binnen 2 à 3 dagen - te rekenen vanaf 22/08 – is, dat de wagen wordt geleverd. Ik moet eeerlijk toegeven dat ik enkele malen mijn geduld heb verloren en zulke uitleg niet pikte. Vandaag 24/08 kregen we via een medewerker het rechtstreekse nummer van de takeldienst die de repatriëring van het voertuig zou uitvoeren. Navraag bij hen leerde dat….men ging terugbellen om ons op te hoogte te houden. Geen oproep ontvangen. Daarentegen is er een andere medewerker die mijn echtgenote inlicht dat de transportfirma een chauffeur aanstaande zondag – 27 augustus – zou opsturen om het voertuig terug te halen. Hierop bel ik zelf naar de depot in Frankrijk naar waar mijn voertuig was getakeld. Men deelde mij mee dat mijn voertuig er nog steeds staat en dat de stallingskosten oplopen, 18 Euro/dag te rekenen vanaf de dag van takeling 02/08. Ik deel hen mee dat dit op rekening is van mijn reisverzekering.Vlak na mijn telefoon krijgt mijn echtgenote wederom een oproep van een dossierverantwoordelijke van Touring met de melding dat ze goed nieuws hebben, mijn voertuig is onderweg. Mijn echtgenote vraagt of het serrieus is wat ze zeggen en confronteert hem met het feit dat ze zonet telefoon heeft ontvangen van een andere dossierverantwoordelijke en dat deze zei dat de transportfirma - die de repatriëring uitvoert - pas een transport organiseert aanstaande zondag. Hierop reageert de andere partij met de melding “Oh, nu het zegt, ik zie het hier ook staan”. Mijn echtgenote deelt mee – voor de zoveelste maal en net zoals ik meermaals heb gedaan– dat de dienstverlening van Touring totaal ondermaats is en dat men zelfs nu nog niet kan lezen wat in het dossiert staat alvorens de cliënt te bellen.

Berichten (3)

A. C.

Naar: Touring

25/09/2023

Beste Touring,Het blijft oorverdovend stil aan jullie zijde, bewijst nog maar eens welke waarde jullie geven aan jullie klanten!Graag contact opnemen met mij ajb.

Touring

Naar: A. C.

05/10/2023

Geachte,We komen terug op het dossier van de heer De Schryver.De schademelding werd doorgestuurd naar de betrokken transporteur maar ik wacht nog steeds op een antwoord.Deze morgen nam ik opnieuw contact op en heb opnieuw gevraagd om zo snel mogelijk een reactie door te sturen.Zodra ik meer informatie krijg, breng ik u onmiddellijk op de hoogte.Met vriendelijke groeten,RIA VAN NIEUWENHOVE COMMERCIAL CUSTOMER EXPERIENCE OFFICERTOURING Koning Albert II laan 4 Blv du Roi Albert II - BRUSSEL 1000 BRUXELLEST + 32 2 286 34 25WWW.TOURING.BE-------------------- ref:_00D24IKXJ._500Jv8bdDu:refThis e-mail message, including any attachments, is CONFIDENTIAL and may contain legally privileged information. This e-mail is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed. If you have received this e-mail in error, please notify the sender of this e-mail or Touring and delete it immediately from your system without printing, saving andor opening attachments. Please visit our website to read our Policy.

A. C.

Naar: Touring

19/10/2023

Beste,Ondanks Uw laatste bericht dd. 05/10/2023 blijft het oorverdovend stil! Is het nu zo moeilijk een duidelijke uitleg te geven wat er is gebeurd? In de huidige tijdsgeest is het mogelijk in realtime gelijk welk evenement live te streamen, waar ook ter wereld. U claimt geen antwoord te krijgen van de transporteur die nota bene op slechts enkele kilometers van jullie bedrijfzitten. Geloofwaardigheid? Zero. Klantvriendelijkheid? Diep onder zero! Op mijn twee aangetekende zendingen reageren jullie zelfs niet. Beleefdheid? Zero. Eigenlijk zouden jullie geschorst moeten worden nog reclame te maken want ik ben niet de enige die klachten heeft over jullie dienstverlening. Ik ben benieuwd wanneer - en wat - ik als excuus deze keer zal ontvangen van jullie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform