Terug

niet aanvaarden van een (vervallen) geschenkbon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. R.

Naar: Standaard Boekhandel

14/02/2023

Beste, ik wou op 11/02 een boek aankopen met een geschenkbon, maar in de winkel werd deze geweigerd wegens vervallen. De datum is inderdaad 30/12/22. In een recent verleden heb ik ook een vervallen geschenkbon aangeboden, en in de winkel werd deze probleemloos aanvaard. Er werd mij zelfs expliciet meegedeeld dat er geen rekening wordt gehouden met de vervaldatum en dat een geschenkbon steeds kan worden ingewisseld. Ik heb mijn bon, uitgaande van deze stellingname, volledig ter goeder trouw aangeboden in de winkel te Zottegem.Een bedrijf kan natuurlijk een commerciële politiek wijzigen, maar als klant - die geen weet heeft van een gewijzigde politiek (ik merk bv. nergens in de winkel een mededeling daaromtrent) - hoef ik daar niet het slachtoffer van te worden. Ik heb toch de indruk dat er niet helemaal correct gehandeld wordt: een mondelinge toezegging van medewerkers van SB om vervallen bonnen toch te aanvaarden, wordt - zonder verwittiging naar de klant toe - opgezegd. U zou op zijn minst een tolerantieperiode kunnen toepassen.Het bedrag is beperkt (€50), maar het gaat mij om het principe: je komt niet terug op (mondelinge) afspraken en je incasseert geen geld zonder tegenprestatie.

Berichten (4)

Standaard Boekhandel

Naar: H. R.

15/02/2023

Contact: 1073731 Onsantwoord Beste, Hartelijk dank voor je bericht. Onze boekenbonnen hebben altijd eengeldigheidsduur gehad van 1 jaar. Onze voorwaarden hierover zijn nietgewijzigd. Wat wel gewijzigd is is dat vroeger bijeen gedeeltelijke inruiling en nieuwe boekenbon werd aangemaakt, dit is nuniet meer het geval. We begrijpen de klacht en nemen dit zeker ter harte, maar we kunnen geenuitzondering maken. De voorwaarden van een boekenbon staanduidelijk vermeld op de bon en op de website. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

H. R.

Naar: Standaard Boekhandel

16/02/2023

Bedankt voor de spoedige feedback. U begrijpt dat ik dergelijke handelswijze (onaangekondigd een politiek wijzigen waarvan de klant het slachtoffer is) niet kan aanvaarden. Ook het feit dat jullie schaamteloos bedragen incasseren zonder enige tegenprestatie getuigt van een minachting voor een klant. Ik heb in het verleden vaak boeken bij jullie gekocht, maar hier stopt het. Ik zal ook aan vrienden en kennissen die mij meermaals per jaar boekenbonnen van jullie aanboden, verwittigen dat ze deze niet meer hoeven aan te kopen.

Standaard Boekhandel

Naar: H. R.

09/03/2023

Contact: 1080881 Opvolging van je dossier:1080881 Beste mevrouw , Hartelijk dank voor je vertrouwen in Standaard Boekhandel.We nemen jeklacht ter harte en nemen dit even intern verder op. We informeren je weldat de geldigheidsdatum altijd op de boekenbonnen heeft gestaan, en zo isook de vervaldatum gekend, we houden ons hieraan als bedrijf en mogen geenuitzonderingen toestaan. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Volg ons op:

Standaard Boekhandel

Naar: H. R.

10/03/2023

Contact: 1080126 Onsantwoord Beste mevrouw , Hartelijk dank voor je bericht. We begrijpen dat het niet fijn is dat jeboekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijkop onze boekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ookeffectief te gebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bonin een schuif belandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel deschenker als de ontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon nietingeruild wordt, hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor hethetzelfde geld als de ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht.De keuze van de directie om de termijn opéén jaar te zetten, werdgemaakt omdat we merken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild,mede daar dit het ideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar decorrecte periode is. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform