Geachte AS Adventure,Uit mijn vorige ervaring met jullie klantendienst (telefoon en mail) had ik niet anders verwacht dan dat jullie onverzettelijk zijn en blijven hameren op de regels i.v.m. de cadeaubonnen. Regels die jullie zelf hebben opgesteld en dus niet ‘bij wet’ door de overheid zijn vastgelegd. Hierbij worden, zoals ik reeds aangaf, uitsluitend jullie belangen behartigd en niet die van de klant/consument.Voor mij is en blijft het onaanvaardbaar dat er handelspraktijken toegepast worden waarbij een consument zijn geld aan een handelaar uitgeeft en er na het verstrijken van een bepaalde tijd, niets meer voor in de plaats krijgt.Dit is pure verrijking op de kap van de klant of zelfs sterker, 'legale' diefstal.Zoals ook al opgenomen in het programma 'De inspecteur' op radio 2 (met medewerking van Testaankoop), zijn er nog heel wat klachten i.v.m. de beperkte geldigheid van cadeaubonnen en werd aangetoond dat het ook anders kan: Een reeks handelszaken die geschenkbonnen uitreiken met een onbeperkte geldigheidsduur. Zo hoort het immers! Men spendeert zijn geld in een winkel om er iemand mee te plezieren en betrokkene moet dan ook de kans krijgen om deze bon te verzilveren wanneer hij of zij er behoefte aan heeft. Het geld zit immers al in de kassa van de betreffende zaak. Hopelijk komt er, onder druk van de vele gedupeerde klanten, met de steun van consumentenorganisaties, een officieel wettelijk kader dat ook de belangen van de consument zal dienen en enkel nog cadeaubonnen zal toelaten, die onbeperkt geldig zijn. Onze conclusie staat vast: Wij gaan nooit nog een aankoop bij AS Adventure doen.Ook zullen wij niet nalaten om onze slechte ervaring, met de niet-klantvriendelijke houding van AS Adventure, ruim te verspreiden in onze contactenkring en op sociale media. Dit om, in afwachting van een beter wettelijk kader, andere consumenten te behoeden voor dergelijke wanpraktijken.Geachte groeten van een zeer misnoegde (ex)klant.