Terug

Niet aanvaarden van (vervallen) cadeaubon

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: A.S. Adventure

10/01/2019

Ik kocht reeds meerdere keren cadeaubonnen bij AS Adventure om aan mijn zoon te schenken. Voorbije zondag,6/1, is hij bij AS Adventure in Zaventem inkopen gaan doen. Hij wilde aan de kassa zijn cadeaubonnen (3 stuks: 2x50€ & 1x70€) gebruiken om te betalen.De bon van 70€ werd niet aanvaard omdat de geldigheidsdatum voorbij is (tot 30/12/2017). Mijn zoon was deze bon, inderdaad, uit het oog verloren.Het gevolg is dus dat de 70€ die ik spendeerde aan een geschenkbon, in rook is opgegaan of beter gezegd, zomaar in de kassa van AS Adventure is verdwenen.Eerst hebben we op maandag, 7/1, telefonisch contact opgenomen met de klantendienst om een schikking te vragen. Dit was zonder succes.Op dinsdag, 8/1, heb ik dan een mail verstuurd naar de klantendienst met de vraag om billijk en klantvriendelijk te zijn en de cadeaubon toch te accepteren, omdat mijn zoon een goede klant is (klantnummer: 90000001347622) en regelmatig aankopen bij AS Adventure doet, ook met cadeaubonnen die hij vaak krijgt omdat ik weet dat ik hem daarmee kan plezieren.Het antwoord van de klantendienst was dat hun richtlijnen strikt werden toegepast: Tot 6 maanden na vervaldatum aanvaarden zij een cadeaubon. En, ik citeer: Indien de geldigheid van een cadeaubon meer dan een half jaar verstreken is kunnen we die jammer genoeg niet meer accepteren.

Berichten (5)

A.S. Adventure

Naar: W. V.

10/01/2019

-----------------------------------------Beste,Bedankt voor je vraag. We proberen je zo snel mogelijk een antwoord te geven. Op dit moment werd je vraag omgezet in een dossier 387316. Dit nummer mag je steeds in communicatie met ons vermelden.We trachten je binnen de 48 uur te contacteren.Met vriendelijke groeten,A.S.Adventure Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S. Adventure.[7OPQ6X-LKDM]

A.S. Adventure

Naar: W. V.

11/01/2019

---------------------------------------------------------------------------------------Katrien, 11 jan. 14:42 CETGoedemiddag,Bedankt voor jullie bericht en uitgebreide feedback. Ik kan niet anders dan mijn antwoord aan de klant te herhalen:We begrijpen natuurlijk dat het helemaal niet fijn is dat je niet meer van je cadeaubon kan genieten. Het management heeft er voor gekozen om heel duidelijke richtlijnen te voorzien. Een cadeaubon heeft een geldigheid van 1 jaar vanaf de aankoop van de bon. Dat wordt ook zo vermeld op de bon. Omdat we begrijpen dat het kan dat je een bon uit het oog verliest nemen we een marge van 6 maanden. Dat betekent dat wij een cadeaubon in onze winkels nog tot 6 maanden na de vervaldatum kunnen accepteren.Indien de geldigheid van een cadeaubon meer dan een half jaar verstreken is kunnen we die jammer genoeg niet meer accepteren.Als jullie verdere vragen hebben aarzel dan niet contact met ons op te nemen.Vriendelijke groeten,Katrien![A.S.Adventure logo](s:www.asadventure.com/content/dam/asadventure/logo/logo-as-small.png)+32 3 808 46 32team@asadventure.com----------------------------------------------Klachtenbox, 10 jan. 23:52 CET ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S. Adventure.[7OPQ6X-LKDM]

W. V.

Naar: A.S. Adventure

14/01/2019

Geachte AS Adventure,Uit mijn vorige ervaring met jullie klantendienst (telefoon en mail) had ik niet anders verwacht dan dat jullie onverzettelijk zijn en blijven hameren op de regels i.v.m. de cadeaubonnen. Regels die jullie zelf hebben opgesteld en dus niet ‘bij wet’ door de overheid zijn vastgelegd. Hierbij worden, zoals ik reeds aangaf, uitsluitend jullie belangen behartigd en niet die van de klant/consument.Voor mij is en blijft het onaanvaardbaar dat er handelspraktijken toegepast worden waarbij een consument zijn geld aan een handelaar uitgeeft en er na het verstrijken van een bepaalde tijd, niets meer voor in de plaats krijgt.Dit is pure verrijking op de kap van de klant of zelfs sterker, 'legale' diefstal.Zoals ook al opgenomen in het programma 'De inspecteur' op radio 2 (met medewerking van Testaankoop), zijn er nog heel wat klachten i.v.m. de beperkte geldigheid van cadeaubonnen en werd aangetoond dat het ook anders kan: Een reeks handelszaken die geschenkbonnen uitreiken met een onbeperkte geldigheidsduur. Zo hoort het immers! Men spendeert zijn geld in een winkel om er iemand mee te plezieren en betrokkene moet dan ook de kans krijgen om deze bon te verzilveren wanneer hij of zij er behoefte aan heeft. Het geld zit immers al in de kassa van de betreffende zaak. Hopelijk komt er, onder druk van de vele gedupeerde klanten, met de steun van consumentenorganisaties, een officieel wettelijk kader dat ook de belangen van de consument zal dienen en enkel nog cadeaubonnen zal toelaten, die onbeperkt geldig zijn. Onze conclusie staat vast: Wij gaan nooit nog een aankoop bij AS Adventure doen.Ook zullen wij niet nalaten om onze slechte ervaring, met de niet-klantvriendelijke houding van AS Adventure, ruim te verspreiden in onze contactenkring en op sociale media. Dit om, in afwachting van een beter wettelijk kader, andere consumenten te behoeden voor dergelijke wanpraktijken.Geachte groeten van een zeer misnoegde (ex)klant.

A.S. Adventure

Naar: W. V.

14/01/2019

-----------------------------------------Beste,Bedankt voor je vraag. We proberen je zo snel mogelijk een antwoord te geven. Op dit moment werd je vraag omgezet in een dossier 389305. Dit nummer mag je steeds in communicatie met ons vermelden.We trachten je binnen de 48 uur te contacteren.Met vriendelijke groeten,A.S.Adventure Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S. Adventure.[44DP0V-K4D3]

A.S. Adventure

Naar: W. V.

15/01/2019

---------------------------------------------------------------------------------------Katrien, 15 jan. 22:08 CETBeste Willy,We begrijpen uiteraard je gevoel bij deze situatie en vinden het erg jammer je te verliezen als klant.De wetgever meldt dat een cadeaubon niet onbeperkt geldig hoeft te zijn. De winkelier mag zelf de geldigheid van een cadeaubon bepalen, maar moet dat duidelijk communiceren naar de klant. Wij springen, binnen vooropgestelde lijnen, soepel om met de geldigheidsdatum.We hopen je in de toekomst toch nog te mogen verwelkomen in één van onze winkels.Fijne avond verder.Vriendelijke groeten,Katrien![A.S.Adventure logo](s:www.asadventure.com/content/dam/asadventure/logo/logo-as-small.png)+32 3 808 46 32team@asadventure.com----------------------------------------------Klachtenbox, 14 jan. 20:04 CET ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) WILLY VERLINDEN ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van A.S. Adventure.[44DP0V-K4D3]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform