Geachte, Op 21/10/2020 stelde ik Uw diensten een vraag ivm het beheer van de dienstencheques van mijn bejaarde ouders. Mijn ouders hebben gezien hun leeftijd geen toegang tot internet. Gezien de toegang tot de nieuwe website enkel mogelijk is via itsme of met de elektronische identiteitskaart, maakt dit het moeilijk om ten allen tijde toegang te hebben tot hun account en prestaties te controleren of weerleggen . Ik kreeg als antwoord dat een koppeling van beide accounts mogelijk is, mits invullen en ondertekenen van de bijgevoegde volmacht en kopij van de identiteitskaarten. Gezien ik in bezit ben van een notariële zorgvolmacht voor mijn ouders die behoorlijk werd geregistreerd, stuurde ik deze volmacht door, samen met een kopie van mijn identiteitskaart en de klantennummers van beide accounts . Hierop kreeg ik als antwoord dat ik het bezorgde document diende in te vullen en dat er geen gevolg kan worden gegeven aan mijn document. Tijdens het hierop volgende telefonische gesprek kreeg ik te horen dat indien mijn ouders niet in staat zijn te handtekenen, er maar een kruiske moet worden gezet... maar dat enkel dat specifieke bijgevoegde document kan worden aanvaard. Het is volgens mij absoluut absurd dat een document met een kruiske meer juridische kracht blijkt te hebben voor een overheidsdienst dan een document opgesteld door een notaris en dat bovendien behoorlijk werd geregistreerd bij de overheid. Graag had ik verkregen dat het nodige gevolg werd gegeven aan de documenten die werden overgemaakt. Indien gewenst bezorg ik U graag een afschrift van de uitgewisselde mails. Mvg,