Terug

NIET AANGEVEN DOOR FLUVIUS VAN DIGITALE METER

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: FLUVIUS

27/07/2023

Beste,op 25/01/2023 heeft Fluvius een digitale meter komen plaatsen op ons adres, wegens plaatsen van zonnepanelen en thuisbatterij. Beide premies zijn mij reeds gestort dus na de installatie van eind januari weet Fluvius goed dat ik een digitale meter heb gezien ze mij de premie voor zonnepanelen hebben gestort.Voor de levering van electriciteit (en gas) heb ik als leverancier LUMINUS.Echter tot heden, 27/07/2023, kan ik nergens zien wat mijn injectievergoeding bij Luminus oplevert en/of hoe de verrekening zit.Op 15/06/23 Fluvius gebeld naar een stand van zaken. Daar werd gezegd dat de fout bij Luminus ligt omdat zij vertraging hebben. Men zou mij binnen de 2 weken een bevestiging van aanmelding aan Luminus bezorgen.Luminus gebeld zelfde dag. Zij niets ontvangen en Fluvius in de fout (volgens hen).Gewacht maar geen mail gekregen.Teruggebeld naar Fluvius op19/07/2023. Toestand uitgelegd dat ik naar een contract met vast tarief wil overstappen maar dit niet kan omdat mijn digitale meter nog niet gekend is bij energieleverancier en ik dus mijn injectie niet kan terugbetaald krijgen. Er werd mij gezegd dat er een vertraging is bij Fluvius maar dat men ging vragen om mijn verzoek dringend te behandelen. Dat is dan al een gans ander verhaal dan hetgeen men eerst heeft gezegd bij Fluvius (nl dat het Luminus zijn schuld is).Gezien we nu terug 1 week verder zijn, de maand ook bijna verlopen is en er vanaf volgende maand nieuwe tarieven (vermoedelijk duurdere) zullen zijn voor vaste contracten ga ik NOGMAALS vragen om mijn digitale meter aan te geven bij Luminus.Indien dit weer niet lukt : ik heb nu berekend wat ik zou moeten betalen bij een vast contract dat ik deze maand nog afsluit. Ik heb dit ook afgeprint (gegevens van de VREG). Ik zal herberekenen hoeveel het kost (+ of -) als ik het volgende maand moet afsluiten maar ik vermoed dat Fluvius dan het verschil dat het contract dzan duurder is, aan mij gaat vergoeden. 6 maanden wachten om een digitale meter aan te geven bij een leverancier is echt wel HEEL lang.

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: F. D.

23/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: F. D.

23/08/2023

BesteIk heb uw eerdere melding van 27.07.2023 goed ontvangen.U meldt me dat de gegevens van uw digitale meter niet werden bezorgd aan uw energieleverancier. Ik had hiervoor op 01.08.2023 al actie ondernomen en de opdracht gegeven aan onze dienst Marktwerking om dit te onderzoeken.Ik heb zonet feedback mogen ontvangen. De nodige gegevens met betrekking tot uw digitale meter werden in eerste instantie verstuurd naar Luminus op 03.03.2023. Echter stond de beginmeterstand van de nieuwe digitale meter geblokkeerd. Wat de specifieke oorzaak van deze blokkering is, kan ik niet achterhalen.Na controle blijkt dat gisteren, 22.08.2023, een nieuw marktbericht met de beginmeterstand van de digitale meter werd verstuurd naar uw energieleverancier. Het is mogelijk dat uw leverancier deze gegevens nog dient te verwerken.Mocht uw energieleverancier dit marktbericht niet kunnen verwerken, dan kan uw leverancier rechtstreeks contact opnemen met onze dienst Marktwerking.Ik hoop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform