Wij zijn heel erg ontevreden over het onderhoudscontract bij Vaillant.Een technieker van Vaillant stelde het onderhoudscontract voor op het moment dat hij een nazicht kwam doen van onze gasboiler.Omdat wij door een druk leven schrik hebben om een onderhoud te vergeten (wettelijk verplicht om de 2 jaar).Daarom leek het ons praktisch om dit contract aan te gaan, dat een onderhoud (volgens hen) goedkoper was via een contract leek ons een bonus.Het verliep stroef om een afspraak te maken, er kwam geen herinnering voor onderhoud maar een betalingsverzoek voorafgaande aan het onderhoud leek mij een vreemde praktijk.Kortom we waren we niet tevreden van de diensten van Vaillant.Toen we eind december een brief ontvingen dat de contractvoorwaarden gingen wijzigen.Waarin geschreven stond:Uw betaling bevestigd uw akkoord met de voorwaarden.Gelieve ons in ieder geval te verwittigen om u contract kosteloos te annuleren.Op 26/12/2023 heeft mijn man via een formulier op hun website, gevraagd om het contract op te zeggen.We kregen een automatische reply: dat ze contact gingen opnemen met ons.Dit is niet gebeurd.Begin Januari 2024 kregen wij een eerste aanmaning tot betalen. Uit schrik hebben we deze betaald.Eind Januari kregen we opnieuw een eerst aanmaning. Toen heb ik ontdekt dat de eerst aanmaning die wij hebben betaald op naam van een andere (ons onbekend) persoon stond, maar via de post naar ons was verstuurd.Daarop heb ik contact opgenomen met Vaillant, er werd mij gevraagd mijn klacht op mail te zetten, naar de dienst Finance. Dit heb ik gedaan met daarin de nodige bewijzen op 01/02/2024Maandag 12/02/2024 had ik nog steeds geen antwoord.Ik heb opnieuw gebeld naar Vaillant, ze zeiden mij dat mijn mail naar de dienst Finance nog niet was bekeken, maar dat mijn contract geannuleerd was.Ik heb hier vreemd genoeg geen bevestiging van ontvangen.Ik heb aangedrongen op een contact met de juiste dienst maar dat was niet mogelijk.Vandaag 13/02/2024 heb ik een mail ontvangen met het bericht dat ons contract opgezegd is en dat omdat wij het contract opzeggen de betaalde bedragen niet terugkrijgen.Wij hebben alle juiste stappen gezet.ten eerste:op tijd gemeld dat we het contract wilden opzeggenWij hebben een betaling gedaan uit schrik, maar volgens mij niet rechtmatig en bovendien, door Vaillant hun schuld de factuur van een vreemde persoon betaald.Wij eisen de terugbetaling van de betaalde bedragen.Vandaag 13/02/2024 heb ik opnieuw naar Vaillant gebeld, ze zeiden mij dat ik enkel via Finance een terugbetaling kon aanvragen en dat deze dienst niet telefonisch bereikbaar was.Ik heb hen gezegd dat mijn mail daar niet bekeken is, daarom hebben ze mij voorgesteld om een mail te sturen naar de dienst complaints.Ik heb gemaild en hoop reactie te krijgen maar heb het gevoel van kastje naar de muur gestuurd te worden in de hoop de moed te verliezen.