Terug

negeren van klacht voor levering op foutief adres

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: DPD Belgium

22/02/2018

Beste klacht over levering van pakket bij DPD met pakketnummer 05228945926444info over de bestelling bij bol.com: Bestelnummer: 4520979660 Factuurnummer: 4520979660015Ik probeer reeds meer dan 2 weken met DPD in contact te komen maar tevergeefs.Ik stuurde hen sinds 8 februari 22 berichten en nam 4x telefonisch contact op.Mijn klacht:Ik krijg bericht dat mijn pakket op 5 februari geleverd wordt. Ik had mijn werkadres opgegeven als afleverpunt. Op zaterdag 3 februari krijg ik plots het bericht: 'er zal nog 1 pakket geleverd worden vooraleer uw pakket geleverd wordt'. Omdat ik die dag niet op mijn werk aanwezig ben klik ik andere ontvangstdatum 5 februari aan. Echter, bij de track & trace code zie ik achteraf: fout leveradres. Bij controle stel ik vast dat het leveradres wel degelijk juist is. Ik meld dit bij DPD en om alle misverstanden te vemijden vraag ik mijn pakket te leveren in een afhaalpunt in 3960 Bree. Weer enkele dagen later krijg ik bericht dat mijn pakket in een afhaalpunt in 3960 zutendaal wordt geleverd. Bij dit bericht zit een PDF met de boodschap dat ik hier toestemming voor gegeven heb, wat NIET is (wel voor 3960 Bree). Blijkbaar zijn de cijfers in het postnummer verwisseld. Ik reageer onmiddellijk maar krijg geen reactie terug. bij de track & trace code zie ik dat mijn pakket tot 15 februari in het depot in Flémalle blijft liggen. In die tijd probeer ik met 22 mails en 4 telefoons contact op te nemen met DPD. Op mijn mails krijg ik 1x antwoord terug met excuses en de boodschap dat mijn pakket afgeleverd wordt in 3690 Zutendaal. Ik besluit hieruit dat mijn mails niet eens gelezen zijn. Telefonisch krijg ik te horen dat er onvoldoende personeel is om de mails te beantwoorden en dat men ervoor zal zorgen dat het pakket op het juiste leveradres geleverd zal worden. Daags nadien een mailtje dat het pakket op het foutieve leveradres geleverd zal worden. Ik bel onmiddellijk opnieuw. Het antwoord dat ik dan krijg is dat de telefonist de klacht zal doorgeven maar dat hij niet kan garanderen dat er rekening mee gehouden wordt. Twee dagen later wordt mijn pakket inderdaad op het foutieve adres geleverd. Ik heb op voorhand ook een poging gedaan om het foutieve afhaalpunt te bellen en hen de boodschap gegeven mijn pakket mee terug te geven aan de leverancier en het juiste leveradres gegeven. Maar momenteel ligt mijn pakket nog steeds op het foute leveradres. Ik heb op 14 en 15 februari bol.com, via wie ik deze bestelling geplaatste heb gecontacteerd, alsook Douche concurrent, de leverancier via bol.com. Van bol.com krijg ik op 15 februari een telefoontje dat ik tegen uiterlijk 19 februari een nieuw pakket zal ontvangen op het juiste adres. Van douche concurrent krijg ik op 15 februari een mail dat ze zullen nagaan wat er fout is gelopen. Gisteren, 21 februari, nog niets ontvangen. Ik meld dit zowel op 20 als op 21 februari aan bol.com en douche concurrent en vraag ofwel asap een nieuw pakket zoals beloofd ofwel mijn geld terug. Ik krijg van bol.com antwoord dat de leverancier nog steeds aan eht nagaan is wat er mis is gegaan en dat een nieuw pakket sturen niet mogelijk is wegens lange levertijd. Over geld terug storten wordt er niet gesproken, ook niet of de leverancier al dan niet antwoord krijgt van DPD. Mijn bestelling is geplaatst op 24 januari. Momenteel weet ik niet wanneer en zelfs niet of ik ooit mijn bestelling zal ontvangen. Bij DPD stapelen de fouten zich op: - een levering terug naar depot sturen door zogenaamd foutief leveradres (wat niet klopt)- cijfers van postnummer van afhaalpunt verwisselen waardoor het pakket op het onjuiste adres geleverd wordt- mails negeren- 1x reageren op mail maar geen rekening houden met de inhoud ervan- telefonisch eerst beloften doen die niet nagekomen worden en dan melden dat ze niet kunnen garanderen dat er gevolg wordt gegeven aan de klachtOok bol.com en Douche concurrent blijven in gebreke:- na ruim een week van melding van deze klacht hebben zij ook nog geen oplossing geboden en wordt er niet ingegaan op mijn voorstel de betaalde som terug te betalen of een nieuw pakket te sturen, ondanks telefonische belofte. Ik hoop dat via deze weg er eindelijk gehoor wordt gegeven en ik mijn pakket asap mag ontvangen. Vriendelijke groeten

Berichten (1)

DPD Belgium

Naar: L. V.

22/02/2018

Beste klant,Hartelijk dank om onze diensten te contacteren.Wij hebben uw e-mail goed ontvangen en behandelen deze zo spoedig mogelijk. Om uw vraag optimaal te kunnen behandelen vragen wij u om alle verdere communicatie i.v.m. uw vraag telkens via reply op deze e-mail te versturen.U kunt uw zending(en) ook op elk moment volgen op onze track and trace via www.dpd.be.Wordt uw pakket vandaag geleverd? Via www.dpdpredict.be krijgt u een tijdsvenster van één uur waarin uw pakket wordt geleverd.Voor dringende zaken zijn onze diensten telefonisch bereikbaar van maandag t.e.m. vrijdag van 08u00 tot 18u00 op het telefoonnummer 070/222.222.Met vriendelijke groeten,DPD Customer Care-------------------------------------------------------------------------------------------------Cher Client,Nous vous remercions d'avoir pris contact avec nos services. Votre demande sera traitée en priorité et vous serez informé dans le plus bref délai. Afin de mieux vous servir, merci de répondre à cet e-mail si vous avez d'autres questions.Toutes les informations concernant votre (vos) colis sont disponible(s) sur notre track and trace via le site www.dpd.be.Votre colis doit etre livré aujourd'hui ? Si vous allez sur www.dpdpredict.be, vous recevez une plage horaire d'une heure durant laquelle votre colis sera livré.Notre service clientèle est joignable par téléphone pour les questions urgentes du lundi au vendredi de 08h00 à 18h00 au 070/222.222.Cordialement,DPD Customer Care-------------------------------------------------------------------------------------------------Dear customer,Thank you for contacting our services. We will handle your request with high priority and inform you as soon as possible. In order to service you better please reply to this e-mail for further questions.All information about your parcel(s) can be found on our track and trace website via www.dpd.be.Your parcel should be delivered today? Via www.dpdpredict.be, you get a one hour time window for your parcel to be delivered.Our customer care is reachable by phone for urgent questions from Monday till Friday from 08h00 till 18h00 via 070/222.222.Sincerely yours,DPD Customer CareReceiver Care DPD


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform