Terug

Neato robotstofzuigers verliezen hun ‘connectivity’ eerder dan beloofd

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: neato

23/12/2025

Geachte, Op 20/12/2025 krijg ik een mail dat Neato stopt met de cloudservice. Normaalgezien ging dit duren tot in 2028. Ik stel echter vast dat diezelfde dag ik niet meer op de app kan van de neato stofzuiger en waardoor ik de ingestelde zone's of no-go lines (waar hij niet mag komen) ook niet meer kan gebruiken. Enkel kunnen we nog op de knop van het toestel zelf drukken om het volledige huis te reinigen wat wij nooit doen, anders loopt hij overal tegen. Dit heeft geleid tot een nog goed werkend (duur) toestel dat wij van dag tot dag niet meer kunnen gebruiken. Ze willen de app niet verder meer supporteren om wille van veiligheidsredenen Daarom verzoek ik u onverwijld eens na te kijken of dit zomaar kan. Ik heb wel geen factuur meer maar zie dat er veel mensen getroffen zijn met het offline halen van de app. Met vriendelijke groeten, https://www.heise.de/en/news/Vorwerk-subsidiary-Neato-shuts-down-cloud-server-hoovers-lose-functions-10748987.html https://www.gadgetgear.nl/2025/10/neato-robotstofzuigers-verliezen-hun-connectivity-eerder-dan-beloofd/ https://support.neatorobotics.com/support/solutions/articles/204000073686-announcement-6th-oct-2025


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform