Op 12/02 bestelden wij onze keuken bij ixina Aalst. Het verkenningsgesprek tot afsluiten van het contract verliepen beide zeer vlot. Obv provisoire opmetingen werd onze keuken samengesteld.We zouden weldra gecontacteerd worden door een opmeter die de definitieve afmetingen zou doorgeven waarna de keuken in bestelling zou gaan.Levering in de maand mei was geen enkel probleem. Deze termijn was belangrijk voor ons aangezien wij afhankelijk waren van andere firma’s voor het uitvoeren van verbouwingswerken. Omdat wij de woning zelf reeds bewonen, moest alles snel op elkaar volgen. Op 25/03 kregen we voor het eerst een mail met daarin de bevestiging dat de opmeting ten laatste de week nadien zou volgen. De plaatsing kon al niet meer voorzien worden in mei en werd vastgelegd op 7 juni.Op 02/04 gaven wij door nog niemand gehoord te hebben en informeerden wij naar de plaatsingsdatum, meer bepaald of deze nog kon behouden blijven. 7 juni was nog steeds haalbaar.Op 15-04 kregen wij een mail met bevestiging van opmeting en plaatsing van ons werkblad op 16/06.Op 06/05 moeten wij opnieuw zélf, bijna 3 maanden na ondertekening van de bestelbon, informeren naar de opmeting die tot dan nog steeds niet heeft plaatsgevonden. We beginnen ons dan ook ongerust te maken over de plaatsingsdatum van 7 juni. We krijgen antwoord dat de opmeting de volgende dag zal gebeuren en de plaatsing zeker nog doorgaat op 7 juni.Niet de volgende dag maar in de week die volgt, komt de plaatser langs waarna hij opmerkt dat 1 van de kolomkasten niet kan geplaatst worden. Deze kast kok nog geschrapt worden zonder problemen of invloed op de bestelling, althans dat werd ons verteld. Het is immers een kast minder, niet meer. Geen probleem aangezien alles al in productie was (dachten wij).Op 12/05 krijgen wij de vraag ons modelnummer van de vaatwas door te geven, het is namelijk de bedoeling deze te behouden en integreren in de nieuwe keuken. Alles werd zo ook besproken bij ondertekening van de offerte. Een week later krijgen we telefoon met de melding dat de gevraagde hoogte van ons keukeneiland niet mogelijk is. We hebben namelijk een hoog type vaatwas. Er wordt ons voorgesteld een nieuwe vaatwas aan te kopen, commercieel goed geprobeerd maar uiteraard gaan we hier niet op in. Onze vaatwas is slechts enkele jaren ouden functioneert nog perfect. Geen probleem de hoogte van het werkblad wordt aangepast.Op 21/05 krijgen wij een mail met de melding dat de keuken niet meer kan geplaatst worden op 7 juni. De plaatsingsdatum wordt uitgesteld naar 30 juni of 1 juli. Hij was wat tijd verloren met de aanpassingen.Uiteraard konden wij hier niet mee akkoord gaan. 2 weken voor effectieve plaatsing doodleuk vermelden dat dit niet doorgaat en met bijna een maand uitstellen? Alle voorbereidende werken waren al gestart, onze oude keuken werd reeds afgebroken. Enkele dagen overbruggen was haalbaar maar geen weken.We reageren kwaad te meer omdat men de schuld in onze schoenen tracht te schuiven. Niets is minder waar. Het modelnummer van de vaatwas had al veel langer gevraagd moeten worden, de opmeting had al maanden eerder moeten plaatsvinden. Uiteindelijk wordt een compromis gesloten om de keuken te plaatsen op 16-06, 9 dagen na oorspronkelijke plaatsingsdatum.We vragen ook naar een aangepaste prijsofferte nav het wegvallen van een volledige kolomkast. We hadden hier immers nog steeds niets rond vernomen.Op 28/05 krijgen wij een mail met de bevestiging dat er 308 euro zal wegvallen. 308 euro voor een volledige kolomkast? Hier kunnen wij uiteraard niet mee akkoord gaan. Er wordt bevestigd dat dit bedrag aan de lage kant ligt omwille van het zijpaneel dat moet worden voorzien. Een zijpaneel dat werd vergeten in de oorspronkelijke tekening en prijsberekening en waar men ons nu voor wil laten opdraaien. Een fout die door een werknemer van ixina werd gemaakt, dit heeft hij zelf toegegeven, en niet wordt rechtgezet. We gaan hier uiteraard niet mee akkoord. Tot overmaat van ramp krijgen wij op 8 juni een mail van de leverancier van het werkblad. Wegens uitstel van leveringsdatum van de keuken zal dit pas geplaatst worden op 23/08, vroeger is niet mogelijk. Dit was voor ons de druppel en wij stellen ixina Aalst officieel in gebreke.De medewerker in kwestie volgt zijn zaken niet op en omwille van zijn nalatigheid, waren wij ook genoodzaakt andere geplande werken te annuleren of uit te stellen. Fouten maken is menselijk maar dit gaat te ver. Werkelijk alles is in ons dossier loopt verkeerd.Op de vraag naar een tegemoetkoming krijgen wij als antwoord dat deze zal volgen (de hoogte van het bedrag wordt uiteraard niet meegedeeld) indien wij eerst de volledige factuur betalen gevolgd door een positieve review over ixina. De hoogte van de tegemoetkoming zou afhangen van de review zelf. Klanttevredenheid is immers heel belangrijk voor hen. Op deze vorm van chantage gaan wij niet in.Volgens de medewerker werd dit voorgesteld door de zaakvoerder zelf.Wij hebben in al ons mailverkeer de klantenservice van ixina in kopie gezet en nooit hebben wij reactie van heb gekregen, tot zover hun belang voor tevreden klanten.Ook de zaakvoerder van ixina Aalst krijgen wij niet te pakken, noch via mail noch via telefoon.Wij wensen de volledige overeenkomst te ontbinden met terugbetaling van ons reeds betaalde voorschot. Er is genoeg geduld getoond van onze kant.