Geachte mevrouw, mijnheerWij hebben de klacht in verband met het ziektedossier van mevrouw Cauwenberg met aandacht onderzocht.Wij kregen van mevrouw op 11-09-2017 een eerste aangifte van arbeidsongeschiktheid voor de periode van 16-08-2017 tot en met 25-08-2017. Op 22-11-2017 kregen wij voor deze periode een wijzigende aangifte met begindatum 25-07-2017.Op 18-09-2017 kregen wij een ziekteaangifte voor een tweede dossier vanaf 24-09-2017 tot en met 25-08-2017 (foutieve einddatum in het verleden). Op basis van het inlichtingenblad van de werkgever bleek ook deze begindatum niet te kloppen. Dit is allemaal pas einde oktober 2017 aan de oppervlakte gekomen na enkele contacten met mevrouw en haar klacht van 8-11-2017.Toen is ook duidelijk geworden dat mevrouw ondertussen deeltijds het werk terug hervat had. Hiervoor was echter geen aanvraag tot toelating naar de adviserend arts toe gebeurd. We hebben mevrouw toen aangeraden om het toegelaten activiteit onmiddellijk stop te zetten.Mevrouw maakte duidelijk dat zij hiervan niet op de hoogte was. Nochtans heeft de werkgever ons via mail bevestigd dat zij mevrouw gea¯nformeerd hebben om een aanvraag bij het ziekenfonds te doen. Mevrouw kreeg de formulieren hiervoor begin november toegestuurd. Omdat wij half november nog geen reactie hadden heeft de collega een herinnering naar mevrouw gestuurd. Op 5-12-2017 kregen wij de aanvraag voor toegelaten activiteit binnen, met aanvang van de activiteiten op 11-09-2017. Op 4-12-2017 kregen wij een rechtzetting van de ziekteaangifte van 24-09-2017 naar 08-09-2017.Het is goed mogelijk dat mevrouw ons al eerder de ziekteaangifte heeft bezorgd. Die moeten met de post worden opgestuurd, maar we krijgen de laatste maanden nogal wat probleemmeldingen door van zaken die via de post niet aankomen.Omdat op 5 december het dossier voor ons duidelijk was kon de eerste periode van ziekte (25-07-2017 t/m 25-08-2017) berekend en betaald worden. Wat toen gebeurd is.Het dossier vanaf 8-09-2017 is na 5 december voorgelegd aan de adviserend arts. Door de drukke eindejaarsperiode heeft het enige tijd geduurd vooraleer de adviserend arts het dossier aanvraag toegelaten activiteit kon behandelen. Door die laattijdigheid wilde onze arts mevrouw op controle zien en werd hiervoor een afspraak gegeven op 12-01-2018. Op het moment van het geven van de afspraak was bij ons nog niet geweten dat mevrouw zou muteren naar een ander ziekenfonds. Dit was pas duidelijk toen mevrouw naar de afspraak kwam.Omdat de aanvraag toegelaten activiteit buiten de 14 dagen na aanvang van de toegelaten activiteit bij ons is binnen gekomen, zijn wij verplicht om de uitkeringen te blokkeren voor de gewerkte dagen. Dus kunnen wij geen ziekte-uitkeringen betalen voor de periode van 11-09-2017 tot en met 21-10-2017.Nadat wij het dossier van de adviserend arts terug kregen is op 19-01-2017 het dossier vanaf 08-11-2017 behandeld en berekend en is de ziekte-uitkeringen (behalve de periode die wij niet kunnen betalen) naar mevrouw vertrokken.Het gaat hier om een complex dossier en we begrijpen heel goed dat het voor mevrouw moeilijk is om hierin haar weg te vinden. Er zijn onderweg inderdaad een aantal communicatieproblemen geweest, wat het dossier niet vooruit geholpen heeft.Wij hopen dat bovenstaande uitleg het dossier wat duidelijker maakt.Wij verontschuldigen ons voor het grote ongemak dat mevrouw hierbij ondervond.Wij willen haar danken voor het signaal, het zal ons helpen onze dienstverlening nog te verbeteren.Gaat u niet akkoord met de manier waarop uw klacht door CM is behandeld, dan kan u zich tot de CM-Ombudsman richten:- schriftelijk op het adres CM-Ombud, LCM, Haachtsesteenweg 579, 1031 Brussel.- via een e-mail naar cm.ombud@cm.be.Met vriendelijke groetenBart Deconinck CM AntwerpenTeamverantwoordelijke vervangingsinkomenMolenbergstraat 2 2000 Antwerpen03 221 92 75 0473 65 03 31www.cm.be facebook twitter linkedinCM Antwerpen treedt voor de MOB Verzekeringen CM-Vlaanderen op als verzekeringsagenten is ingeschreven in het register van verzekeringstussenpersonen onder het nummer 1009c.Ondernemingsnummer 0411.696.407disclaimer