Geachte mevrouw/heer,
Op 28/08/2023 kocht ik een Stofzuiger robot Jetbot 80+ bij R. van den Berg in Brussel en betaalde ik er €338,98 voor.
Na 8 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, het ledigen van de Jetbot
Eind april heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product begin mei laten ophalen door LetMeRepair. Ondanks ophaling en het zelf opsturen van mijn stofzuiger nadien is het defect tot op heden niet hersteld.
Nu moet ik ook nog eens een factuur betalen voor het herstellen van een defect dat er niet is volgens LetMeRepair.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Tom Dedeckere
Bijlagen:
• Betalingsbewijs