Terug

Naam verzekeringsproduct onherkenbaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Amazon Insurance (Baloise Insurance)

09/10/2020

Beste, ik krijg een aangetekend schrijven dat me aanmaant dringend een product te betalen, met dreiging van de gerechtsdeurwaarder. Het product heet AURIGA. Afzender is Baloise, naam van de begunstigde is Generali Belgium. Hoe kan ik in godsnaam weten over welk product het gaat?Ik bel Baloise. Ik ben vriendelijk. Een nogal norse tweetalige bediende zoekt het tegen haar zin op en meldt me dat het over Inzittenden auto gaat. De mevrouw wordt vriendelijker met de minuut. Ik vraag haar of het mogelijk is de producten met de nederlandstalige benaming te vermelden op de factuur. Ze vraagt me vriendelijk me te wenden tot mijn makelaar met dit probleem.Verzekeringsmaatschappijen veranderen van naam, fusioneren dat het een lieve lust is. Een voorbeeld uit de bankwereld: BAC-BACOB-DEXIA-BELFIUS. ASLK-GENERALE BANK-FORTIS-PARIS BAS FORTIS. Ga zo maar door. Ik sloot ooit een pensioensparen af bij UAB. Weet al lang niet meer hoe het vandaag heet.Als de verzekeringsproducten dan ook nog eens van naam veranderen, weet je helemaal niet meer waarover het gaat. Voorbeeld: wat betekenen STARS FOR LIFE, HOME PROTECT SECURITY, AURIGA?Mijn vraag luidt dus: gebruik naast de ver-engelste naam ook de nederlandstalige naam voor klanten in Vlaanderen. Dan heb je duidelijke informatie over het product.

Berichten (1)

Amazon Insurance (Baloise Insurance)

Naar: J. B.

16/10/2020

Goede namiddagWij hebben deze vraag uitgebreid en gedocumenteerd beantwoord via de verzekeringsmakelaar van Dhr. Johan Browaeys.Wij gaven een positief antwoord op dit verzoek om duidelijke Nederlandstalige informatie te krijgen over het product.Wij trachten sowieso heel open en volledig te communiceren, steeds in klare taal, ook in deze materie.Met vriendelijke groetenComplaints OfficerBaloise Insurance - Corporate Legal TeamCity Link, Posthofbrug 16.4, 2600 Antwerpklacht@baloise.be www.baloise.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform